Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

 

Jeg har jo egentlig en Lowe Alpine-lue og selv om den er veldig bra så synes jeg de er litt i overkant dyre til å kjøpe flere når jeg har en fra før. Ja, selv når jeg oppdaget at de hadde dem på tilbud på hektapatur.no. Men så var det en som la ut melding her så jeg kom på det igjen og vurderte på nytt... Og jeg har jo hatt problemer med det nye visakortet som de nå mente å ha fikset så...

 

Jeg kjøpte like godt to stykker, sånn bare for å teste kortet. Siden kortet virket helt fint, så har jeg nå tre luer.  :hyper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jeg har jo egentlig en Lowe Alpine-lue og selv om den er veldig bra så synes jeg de er litt i overkant dyre til å kjøpe flere når jeg har en fra før. Ja, selv når jeg oppdaget at de hadde dem på tilbud på hektapatur.no. Men så var det en som la ut melding her så jeg kom på det igjen og vurderte på nytt... Og jeg har jo hatt problemer med det nye visakortet som de nå mente å ha fikset så...

 

Jeg kjøpte like godt to stykker, sånn bare for å teste kortet. Siden kortet virket helt fint, så har jeg nå tre luer.  :hyper:

 

 

Det er viktig å teste kortet i flere nettbutikker, bare for å være helt sikker på at det fungerer :)

Jeg kjøpte også to slike luer siden jeg ikke klarte å bestemme meg for om jeg ville ha rød eller sort....

En fin ting med hektapåtur er at de har rimelig frakt, tror jeg betalte 79.- for luer og en Kovea Fireball. Dessuten hadde de lagt med en helt OK Buff-lignende hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellreven kajka 75w tursekk er mitt nye innkjøp. Vi har lenge pratet på langturer, men jeg har aldri eid tursekk. Og det må man ha.. Kjøpt på g-sport til 2700 kr. Fikk faktisk prutet ned 600kr :D så nå blir det tur til sommeren :D

 

Anbefaler www.prisjakt.no. Du får samme sekk på Fjellsport.no for 2399,-. G-sport har vel åpent kjøp eller prisgaranti, så jeg ville prutet litt mer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey tallon 22 - til bruk på jobb og på fjellet. Erstatter min gamle skole/tursekk - Norrøna Besshø 45 l, kjøpt en gang på midten av 90-tallet. Blir vemodig, men også på høy tid å bytte. Den gamle sekken fungerer fortsatt som bare det, så den får seg en tur i kjelleren til sekkelageret og turer der den har rett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt mange nye ting i det siste, størst av alt er vel Klättermusen freke, som jeg og samboeren spleisa på i julegave til meg. Veldig fornøyd sålangt!

 

Men så måtte jeg en tur til hammerfest for å ta bilder av skulderen min her i forrige uke. Det var tilfeldigvis også lønningsdag... Og jeg måtte vente i over fire timer på bussen tilbake til alta, og hammerfest har flere bedre sportsbutikker enn Alta... Begynte fint og forsiktig med en liten pakkpose fra exped, oppblåsbar pute i bygave til madammen, og en kari traa hals som jeg har ønsket meg lenge, men egentlig syns er altfor dyr. Så fant jeg en fjellreven anorakk på salgsstativet, og det er noe jeg har lett lenge etter, da stormberganorakken min rett og slett ikke holder mål når det er litt vær ute... Kom meg tilslutt ut av butikken, og gikk mot sentrum. På intersport fant jeg en sammenleggbar plastklype til å snu bacon med (kjempenyttig?) og en slikkepott/skrape som blir fin når jeg skal bake brød til sommeren. Men jeg var ikke ferdig der! På neste sportsbutikk fant jeg den aclima woolshellbuksa jeg har ønska meg! Og den nydelige norrøna røldalbuksa i lilla, på halv pris. Men da satte heldigvis fornuften inn, jeg har jo nettopp fått ny bukse...

På vei hjem fikk jeg også melding fra mxsport om at de hadde fått inn den aclimatrøya jeg hadde bestilt, så det ble en stopp der og... Det er dyrt å være frysepinn/utsyrsentusiast!

 

Men alt ble testet på en liten skitur i dag, friskt og godt i 18 minus, og klærne fungerer akkurat like bra som forventet. *Lykkelig*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Endelig har jeg kjøpt meg sånn mat-termos-kopp-ting. Intensjonen er å ha med suppe eller gryte ferdig varm på tur. Spent på hvor ofte/om det kommer til å skje i praksis, når muligheten nå er der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://moedesign.no/kokiro/

 

Leste om denne under (nytt) turutstyr i siste Villmarksliv (nr 2/2015, side 32) og gjorde et impulskjøp nå (299 m/frakt). Siterer fra nettsiden.

 

 

"Kokiro gir deg en enklere og tryggere hverdag på tur i fjellet. Vinterstid hindrer den primusen i å smelte seg ned i snøen, og sommerstid reduserer den risikoen for gress- og lyngbrann.

 

Primusplaten er laserskåret i 230 gram aluminium og vil hverken brenne eller smelte slik plater av treverk og plast kan gjøre. Kokiro er norskprodusert og testet under tøffe forhold i vinterfjellet.

 

Platen leveres med metalltråd for feste mot primus og strikker for feste mot flaske. De fleste primuser passer sammen med Kokiro, som Optimus Nova og Primus Omnifuel. Sistnevnte kokeapparat er fastspent på bildene, men apparatet og flasken er ikke inkludert."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.