Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse

Tursag http://www.xxl.no/Root/Jakt/Kniver-og-%C3%B8kser/%C3%98ks-og-sag/ars-Barnel-tursag-Z180/p/9004949_1_Style og "varmeskjørt" til bruk i pauser siden jeg er drittlei av å fryse på rompa om vinteren. Ja, også lå boka til @Villmarksjenta så strategisk plassert at jeg plukket med meg den med det samme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt men fikk i julegave av sjefen ett skimakerkurs. Så nå har jeg fått laget mine egne håndlagde treski i ask,   :)   Var kjempeartig.  

200  og målene 14-10-12 samt en myk og god tupp burde gi muligheter til å leke seg litt i løssnøen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle overtrekksbukse, som har berget meg gjennom så mang en storm, er og blir borte. Jeg vet at den ble pakket ned da vi flyttet for 8 år siden og ligger et sted på loftet, eller i badstua i kjelleren som for tiden fungerer som lager, men den nekter å bli funnet.

Nå gikk det ikke lenger og i dag, i en iskald østlig kuling, bar det til byen for å få tak i en ny.

Helt utrolig, store fargerike sportsbutikker, men har de en overtrekksbukse som kan tas av og på uten å ta av skoene?

Nei, bare kroppsnære moteriktige plagg som bør holdes langt unna høyfjellet en stormfull vinterdag.

Løsningen ble Norrønabutikken.

En svensk ekspeditør forhørte meg grundig angående bruksområde og hva slags type friluftsliv jeg bedrev før han hentet frem to forskjellige bukser.

Den ene virket helt ok, men den andre var selvfølgelig litt bedre med tanke på vinter og ski med stålkanter.

Jeg prøvde to forskjellige størrelser før jeg bestemte meg. 

"Ok, jeg tar den". 

Ikke si hva den koster, bare trykk det du må på kassaapparatet, så drar jeg kortet og alt er i orden.

 

Det ble en Norrøna Lyngen driflex3 bukse med 5 års garanti, og jeg gikk glad og fornøyd ut fra butikken.

 

 

 

 

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig et kjøpefritt år hva angår utstyr. Men da klokka røyk og ikke kunne repareres (hurra for quarts-krystallen), måtte jeg investere i ei ny klokke. Endte opp med en Sinn 856 UTC. Robust, vanntett og med god lesbarhet skal den bli en god turkamerat i tiden fremover. Trekker seg opp selv av håndbevegelsen og trenger ikke batteri. Med GMT funksjon kan man få tiden i andre tidssoner, men kanskje mer relevant er muligheten til å vite hva klokken er i 24-timersformat. Slik kan en stakkar som virrer rundt nord for polarsirkelen i mørketid eller midnattssol vite når på døgnet man befinner seg  :D I tillegg kan denne funksjonen benyttes til å lokalisere nord om man ser sola. 

 

Sinn.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilleberg pulkpose til telt (eller var det teltpose til pulk?) Litt blasfemi å putte Helsport teltet i en slik, men siden sportsnett hadde den til en grei pris ble det en enklere løsning enn å spesialbestille fra Helsport.

 

Kjøpte meg også en Kindle 6" som blir med på tur i helgen. Greit med et lesebrett som nesten ikke bruker strøm og med veldig lav vekt.

 

Helsport bivuak sko og Cold Avenger balaclava på vei fra Fjellsport :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.