Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Megalep skrev (På 10.2.2023 den 21.13):

Først kjøpte jeg Helsport Rago Pro Down X-Trem (Unisex, 185cm) på supertilbudet til XXL som er denne uka (3200,-). Prøvelå i butikken, jeg kunne forsvinne helt i den. Håpa å kunne bytte den til damevarianten [...]

Jeg var ikke like heldig (kunne ikke "forsvinne helt i den", se) så jeg har bestilt en litt bredere pose, en WarmPeace Viking 900 LW (Long Wide) fra Hektapåtur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte ikke å la være å kjøpe et Exped Ultra 3R LW Mummy liggeunderlag når Fjellsport nå har tilbud på det til 1249,-

Planen er å spare både litt plass og vekt i sekken i kommende sesong.
Ca 150gr lettere og mindre pakkvolum enn SynMat 7 UL LW som jeg låner på langturer fra før.

Ultra 3R LW Mummy (grønt) sammenlignet med Downmat 9M, SynMat 7 UL LW og SynMat 7 LW:
20230215_171401.jpg.20e4f4f1f9b318c57cf7ea343461d5c6.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian V. skrev (23 minutter siden):

Klarte ikke å la være å kjøpe et Exped Ultra 3R LW Mummy liggeunderlag når Fjellsport nå har tilbud på det til 1249,-

Planen er å spare både litt plass og vekt i sekken i kommende sesong.
Ca 150gr lettere og mindre pakkvolum enn SynMat 7 UL LW som jeg låner på langturer fra før.

Ultra 3R LW Mummy (grønt) sammenlignet med Downmat 9M, SynMat 7 UL LW og SynMat 7 LW:
20230215_171401.jpg.20e4f4f1f9b318c57cf7ea343461d5c6.jpg

Har sett på dette selv, men frykten for punktert underlag holder meg tilbake 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (1 time siden):

Har sett på dette selv, men frykten for punktert underlag holder meg tilbake 😂

Da er det jo kjekt å kjøpe mens det er billig. Følger og med lappesaker :D 
Det er vel samme tykkelse(20D) som på SynMat 7 UL LW, og har ikke fått noe hull på det enda, etter turer både i Femundsmarka og Hardangervidda. Tar det ikke med på skogsturer her hjemme på sørlandet, da blir det vanlig SynMat 7 LW. Men jeg har jo i bakhodet at det er tynt og behandler det der etter. Har ikke noe under annet enn bunnen i teltet og kommer nok til å fortsette med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje ikke sies å være turutstyr, men det er hvertfall noe som kan sette kroppen i bedre stand til å takle turer. Nå skal det sies at innretningen heller ikke ble anskaffet først og fremst med tanke på tur, men jeg velger å se det som en positiv bivirkining. Hovedmotivasjonen er å finne noe som kan hjelpe mot rygg-, skulder- og kneproblemer samtidig som det kan ha en generell treningseffekt. Derfor har jeg altså fått i hus en romaskin. Riktig en tung jævel, men funker som fjell 🤩

Bring mente det bokstavelig da de sa de ville frakte til tomtegrensen - som er et stykke unna i og med at dette er et sameie (med god plass til en lastebil fram til døra). Hadde solid sekketralle i garasjen, så det gikk jo greit nok, da, selv om pakka var stor og veide 45 kg. Bra med trim bare der :D

Joda, jeg vet de har slike på treningssentre, men sånne plasser er ikke noe for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (9 timer siden):

Gratulerer. Link? Ble du inspirert av Tufte? Det ble jeg, kunne tenkt meg en slik.

Takk! Nja, har tenkt på en sånn maskin ganske lenge, lest om ulike typer, fulgt med på finn etc. Ble litt oppgitt når Tufte reklamerte så voldsomt, og tenkte jeg måtte vente en stund før det ville bli mulig å få tak i noe 😄 Men joda, han er inspirerende, men ble mer inspirert av å prøve juniors maskin!

Etter mye om og men endte jeg opp med en dyrere maskin enn jeg først hadde tenkt (er det ikke alltid sånn?) da den dukka opp til 6999 på xxl.

https://abilica.com/no/abilica-premium-toprower/

Var litt redd for å ende opp med en som hadde for kort glideskinne - jeg er laaang i beina - men denne holder til folk godt over 2m. Ulempen er at den krever litt mer plass. Den er lett å dele i to, men er ikke sammenleggbar sånn sett. Der har vanlige "hjemmemodeller" ofte bedre løsninger.

Men førsteinntrykket er veldig godt, virker å være kvalitet tvers gjennom. Og ikke minst, jeg tror dette er en treningsform jeg kan trives med over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det en NYHET! fra Kipara. Liten pumpe på 100g, til å fylle/ tømme packraft! Nær 600, med porto, så da håper jeg den funker som vifte på varme netter i teltet og, at lampefunksjonen tiltrekker seg god stemning og magnetfestet kan finne fiskekroken jeg mistet++

pumpe.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (10 timer siden):

Etter mye om og men endte jeg opp med en dyrere maskin enn jeg først hadde tenkt (er det ikke alltid sånn?) da den dukka opp til 6999 på xxl. 
https://abilica.com/no/abilica-premium-toprower/

Bra pris det for en romaskin der produsenten oppgir veil.pris til kr 13.999,-! Men nå er nå "veiledende priser" som regel nokså "villedende" da.

Men, hmm kanskje trenger vi en egen gruppe under utstyr her inne, for "treningsapparater og -utstyr for slitne fjellkropper"? :-)

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (6 minutter siden):

Bra pris det for en romaskin der produsenten oppgir veil.pris til kr 13.999,-! Men nå er nå "veiledende priser" som regel nokså "villedende" da.

Ja, etter hva jeg så har den ikke vært under ~10.000 de siste par åra, så da tenkte jeg 7000 ikke kunne være helt ille. Ser de gjerne dukker oppå til 10-12.000 på finn 😯

zimwalker skrev (7 minutter siden):

Men, hmm kanskje trenger vi en egen gruppe under utstyr her inne, for "treningsapparater og -utstyr for slitne fjellkropper"? :-)

😄

Men jo, de fleste kjenner vel på at også fjellkropper blir slitne etterhvert som åra går... Mulig det kunne være en idé å hvertfall dra igang en tråd om treningsapparater etc for å lodde stemninga? Bør jo være endel å ta av i smått og stort fra treningsstrikker til elipsemaskiner og svømmebasseng :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myriameter skrev (7 timer siden):

Her ble det en NYHET! fra Kipara. Liten pumpe på 100g, til å fylle/ tømme packraft! Nær 600, med porto, så da håper jeg den funker som vifte på varme netter i teltet og, at lampefunksjonen tiltrekker seg god stemning og magnetfestet kan finne fiskekroken jeg mistet++

pumpe.JPG

...men kan den brygge kaffe?!

Ser ut som en fin liten sak, definitivt noe jeg vil ha den dagen det ev blir packraft her i huset.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvidet pulk-garasjen noe med kjøp av en Fjellpulken Transporter 155 og Fjellpulken packbag 200l! Spent på å prøve en større pulk, selv om det også har sine fordeler og ulemper i forhold til Xcountry 118-traveren min. 

En stor forskjell blir nok at pulken må stå utenfor teltet pga størrelsen, men igjen så blir det enkelt å ta med seg hele baggen inn også.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, da ble det en garmin gpsmap 66sr på meg siden jeg alt har inreach 2 fra før. Blir gøy å leke med og bære på 👍

Monsen sokker, de ligger i sove packbag'en da de med ullfrote kjentes litt luksus å sove i.

Alfa outback fra finn. Forrige versjon, var innom fysio karen (Johan) i Trysil og fikk formet merinosåler til de. Fikk jo gnagsår på gørste turen 😢.

Ny brenner (messingen) fra Primus for den nye omnifuel backup'en da den jeg fikk fra outhnorth med brenneren er den som deformeres.

Devoll har og tjent litt på tskjorte dobbelt lina undertøy. Kne under og boxere.

Nå mangler bare togbillett til finse. 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en Trangia Triangle og en Camelbak Camp Mug i hus nylig.

Tung kopp (272g!), men jeg tror den kommer godt med på vintertur, da den kan holde lenger på varmen og har et praktisk lokk med drikkeåpning som kan lukkes - Så unngår man damp-o-rama i teltet hver gang det skal drikkes noe varmt, i tillegg til å ha en viss veltesikring.

image.thumb.png.add22518faae7aaf5e0bacc6040a3551.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det jaggu blitt noen kjøp siden man var aktiv på forumet sist gang. Orker ikke å legge bilder av alt, da tar posten her helt av. Men vi nevner fra 2022 og inn i 2023

Arcteryx Pro Ski Guide jakke som fikk ta over tronen etter min 10 år gamle Arcteryx Theta SVX
Exped Synmat 7LW (Tror jeg), syns Downmat 9LW er litt tung på sommertur
Exped pakkpose/pumpbag
Scarpa 60004 sko (Samme sko som oppklaringseskadronen har brukt lenge)
Lars Monsen titankjel i 1100ml og 1600ml
Lars Monsen Zfold liggeunderlag
Lars Monsen grytesett
Lars Monsen titanskje
RAB Argon dunbukse
Thermarest Questar -6 pose
Hestra Alpine GTX hansker
Osprey pakkposesett 1-30L 
Sea to Summit x-pot sett
Mountain Equipment Senja dunjakke
Miennas skinnlue med blårevpels
Optimus Crux lite gassbrenner
GSI Santoku knivset med fjøl
Osprey Talon 44L sekk
Åsnes Finnmark ski med tilhørende Alfa sko, staver og feller

Ja og en Playstation 5 da, været tillater ikke alltid tur her i nord så da må tiden okkuperes med noe

Sikkert noe mer smågreier også, men

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen av disse. Ser de nå er utsolgt, men de kommer sikkert inn igjen. Brukt, og en var temmelig bulket, men lot seg enkelt rette ut. Veldig grei, liten reserve dersom bålveden er våt eller gassflasken er tom. Jeg pakker i en liten ziplock med et par briketter esbit eller lignende, samt noe å tenne opp med.

https://shop.overskuddsmateriell.no/kokeapparater/128504/lommekomfyr-esbit-brukt

Endret av rofferdal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alfa Piggen, siden Alfa Laggo skoene ikke egner seg noe særlig til turbruk (elendig grep i såla) og kun brukes til hverdags istedenfor.

Sålen i Piggen er den samme som Drift, så den vet jeg sitter som støpt. Forhåpentligvis er Boa snøringen mer holdbar enn snøresystemet på Drift.

Bestilte også to nye kjeler, til litt forskjellig bruk.

Super-lettvekt 750ml titaniumskjele, så kan min tilsvarende TBS kjele i stål forbeholdes kun til bål- og kvistebrenner fyring.

https://ultralightoutdoorgear.co.uk/eca521r-titanium-pasta-pot-s-750ml/

Lettvekts 1.3l bred titaniumskjele, tiltenkt bruk på mellomlette turer hvor Trangia Triangle brukes med gass eller bensinbrenner. Ut i fra mine målinger skal Triangle passe akkurat nedi kjelen umontert.

https://ultralightoutdoorgear.co.uk/eca423-titanium-non-stick-pot-3-1-3l/

Dyrt, men Evernew virker som et solid merke (fra Japan), så disse har jeg god tro på at kommer til å vare mange mange år for meg.

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brian_D skrev (På 12.2.2023 den 19.23):

Ja,  hva kan jeg si? Siden desember så kan jeg trygt si at utstyrsboden har blitt supplert.. litt. 😂

- Hilleberg Keron 4GT

- Luxe Minipeak XL Hot tent

- Winnerwell Fastfold Titanium ultralight teltkamin

- MRS Adventure x2 Packraft m/tizip og spruttrekk

- Zenbivy Light Bed 10 Quiltsystem

- Therm a Rest Neoair xtherm Max

- Therm a Rest Chair Kit

- Exped Dura 8R

- Exped Multimat Duo

- Arcteryx Beta SV skalljakke

- Arcteryx Beta SV Bib skallbukse

-  Salomon Quest 4 støvler

- Berghaus Yeti gamasjer

- Flextail Gear Max pump pro 2

- Gransfors minste kløyvøks

- Silky Bigboy sag

- Firebox Billycan 3 Liter

- Firebox baking kit

- Lars Monsen Bushwacker 1100ml titanium kettle

- Eagle Products 1,5 liter kaffekjele

- Oakley Flight deck L Skibriller

Det skal sies at så og si ALT ble kjøpt på tilbud  og at jeg har solgt vekk en hel del utstyr på Finn.no. (Det er ihvertfall det jeg forteller meg selv 😅)

 

059F99FF-94D8-47B3-9571-D2DD3A3884FA.jpeg

Hei! Har du fått prøvd ut Zenbivy-dyna/posen? Gjort deg nokon erfaringar? Denne er eg sjølv nysgjerrig på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brian_D skrev (På 12.2.2023 den 19.23):

Ja,  hva kan jeg si? Siden desember så kan jeg trygt si at utstyrsboden har blitt supplert.. litt. 😂

- Hilleberg Keron 4GT

- Luxe Minipeak XL Hot tent

- Winnerwell Fastfold Titanium ultralight teltkamin

- MRS Adventure x2 Packraft m/tizip og spruttrekk

- Zenbivy Light Bed 10 Quiltsystem

- Therm a Rest Neoair xtherm Max

- Therm a Rest Chair Kit

- Exped Dura 8R

- Exped Multimat Duo

- Arcteryx Beta SV skalljakke

- Arcteryx Beta SV Bib skallbukse

-  Salomon Quest 4 støvler

- Berghaus Yeti gamasjer

- Flextail Gear Max pump pro 2

- Gransfors minste kløyvøks

- Silky Bigboy sag

- Firebox Billycan 3 Liter

- Firebox baking kit

- Lars Monsen Bushwacker 1100ml titanium kettle

- Eagle Products 1,5 liter kaffekjele

- Oakley Flight deck L Skibriller

Det skal sies at så og si ALT ble kjøpt på tilbud  og at jeg har solgt vekk en hel del utstyr på Finn.no. (Det er ihvertfall det jeg forteller meg selv 😅)

 

059F99FF-94D8-47B3-9571-D2DD3A3884FA.jpeg

Skriv noen ord om minipeaken når du får brukt den litt da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.