Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse
bjaalean skrev (15 timer siden):

Litt usikker på om denna er nevnt i tråden før, men her min siste investering i UL utstyr, kjøpt på Rema.

Men det var da et unødvendig langt skaft på den tannbørsten? De har visst glemt at VOLUM er minst like viktig som vekt! Med mindre man kan oppbevare tannpasta i de hulrommene i skaftet da... : ) 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En MSR XGK EX kom inn døren i dag på nyttårsaften. Jeg har ikke fyrt den opp og testet den enda, men har hatt ett  grundig studie av bruksanvisning. Jada, jeg vet det er en veldig lite mandig ting å gjøre, men jeg er trygg på min seksualitet😎.  Det som slo meg aller først er at dette er ett amerikansk produkt med amerikanske jurister som konsulenter når bruker manual skal lages. Manualen forteller at brenneren skal/ kan ikke under noen omstendighet/ skal aldri tennes opp innendørs eller i noen form for telt. Punktum. Det kan man dø av, så det så. Hjelpe meg, sier jeg bare. 

Endret av Robinson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte to "skuffetelefoner" og kjøpte et Barents Trollheimen 3 Ultralight på tilbud hos XXL for pengene 👌 Gleder meg til tur 😁

IMG_20230102_171236_932.jpg

  • Liker 8
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vandrefalken skrev (På 31.12.2022 den 11.58):

Ånei nei, da tar man tannpasta tabletter! Én per gang, så er det lett å porsjonere til tur. Genialt. :D

Hvilken type tannpastabletter bruker du? En artig «nyvinning» det der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Denne tråden heter "Hva har du kjøpt nå?" Men for å svare på det du spør om: Veldig komfortabelt. Ulempen er at flere opplever det som kaldt. Mye kaldere enn R-verdien skulle tilsi. Også kjente folk på Youtube som Dan Becker.  Jeg har det selv og er enig i at det kjennes kaldt. Under 0 foretrekker jeg Thermarest X-Therm som aldri skuffer. 

Endret av SnorreL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (På 22.1.2023 den 19.29):

Etter å ha blitt skremt av nordnorsk fjellvær og Helsport Ringstind 1 SL, oppgraderte jeg i dag til Hilleberg Akto på Fjellsport sitt 30% utstyrssalg. 

I helga gikk jeg litt bananas på å komplettere Akto-teltet (etter at jeg fikk solgt Ringstind til så si samme pris):

- 293 cm teltstang for å kunne ha doble stenger, særlig nå på vinteren. Dette blir en mer solid rigg enn Ringstind. Riktignok en del tyngre.

-Paracord 275 for å lage vinterplugg-fester i hjørnene på teltet (ikke bardun).

- DD Hammocks Magic Carpet XL

- Exped Schnozzel Pumpbag Ul S,

Siste fordi jeg er ekstremt lei av å pumpe opp Downmat med den innebygde pumpa.

Endret av ingen87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 3 stk luer, Brynje Artic, Artic Light og Beanie.
- Brynje Arctic Tactical Zip Polo.
- Mechanix Original hansker.

- Luer til forskjellige anledninger, til hverdags, på korte og lange turer, og lue til å ha i tursekken sånn "i tilfelle" det skulle bli kaldt.  så skal hvertfall ikke fryse på ørene fremover. To av de med netting og merinoull, og beanie'n kun i merionoull. Blir spennende å teste dette netting-konseptet til Brynje, spesielt på poloen.
- Mechanix-hanskene har blitt en favoritt for min del, da de er korte og ikke går over klokka, pakker lite, har perfekt passform og kan fint brukes selv om jeg håndterer fotokameraet.
20230208_184407.jpg.88ff9649a1bdbafbfb91424e46720bda.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kjøpte jeg Helsport Rago Pro Down X-Trem (Unisex, 185cm) på supertilbudet til XXL som er denne uka (3200,-). Prøvelå i butikken, jeg kunne forsvinne helt i den. Håpa å kunne bytte den til damevarianten (175cm) som jo tross alt faktisk har lavere utsalgspris (7000,- mot 7300,- for Unisex), men det var jo litt vel optimistisk. De kunne ikke selge den like billig, for de solgte så få av den uansett og kunne dermed ikke kjøpe inn store partier. Tenkte å levere den tilbake, men kom på at en kollega (lengre enn meg) planla soveposekjøp. Hun fikk se og prøve den i dag og slo til. Og så dro jeg litt slukøra til XXL igjen og kjøpte damemodellen for 1300 kr mer enn Unisex - men fikk slått av 200kr på det de egentlig ville ta, da de har prisgaranti og Fjellsport selger posen for 4499,- nå. Litt surt å betale mer for kortere pose, men men. Mest av alt kjenner jeg på bismaken av å handle på XXL. Likevel trumfer gleden over å endelig, for første gang i et tross alt relativt langt og omfangsrikt friluftsliv, eie en ordentlig vintersovepose. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  hva kan jeg si? Siden desember så kan jeg trygt si at utstyrsboden har blitt supplert.. litt. 😂

- Hilleberg Keron 4GT

- Luxe Minipeak XL Hot tent

- Winnerwell Fastfold Titanium ultralight teltkamin

- MRS Adventure x2 Packraft m/tizip og spruttrekk

- Zenbivy Light Bed 10 Quiltsystem

- Therm a Rest Neoair xtherm Max

- Therm a Rest Chair Kit

- Exped Dura 8R

- Exped Multimat Duo

- Arcteryx Beta SV skalljakke

- Arcteryx Beta SV Bib skallbukse

-  Salomon Quest 4 støvler

- Berghaus Yeti gamasjer

- Flextail Gear Max pump pro 2

- Gransfors minste kløyvøks

- Silky Bigboy sag

- Firebox Billycan 3 Liter

- Firebox baking kit

- Lars Monsen Bushwacker 1100ml titanium kettle

- Eagle Products 1,5 liter kaffekjele

- Oakley Flight deck L Skibriller

Det skal sies at så og si ALT ble kjøpt på tilbud  og at jeg har solgt vekk en hel del utstyr på Finn.no. (Det er ihvertfall det jeg forteller meg selv 😅)

 

059F99FF-94D8-47B3-9571-D2DD3A3884FA.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.