Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Det ble nytt kamera på meg. Bytter ut en Nikon D800, med en Nikon Z6. Satser på en miks av nye Z-objektiver og "gamle" gode med F-fatning og konverter.
Venter spent på at pakken skal krysse landet og komme hjem til meg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har grublet og diskutert med meg selv i ett par år nå , om det er noen grunn til å kjøpe ett nytt telt. Men nå kjøpte jeg  Helsport sitt Ringstind 2 Superlight. Jeg har ikke tenkt å pensjonere mitt Stetind 2 telt , men dette nye er 600 gram lettere og har disse 2 inngangene. Det var det som gjorde at jeg vant diskusjonen med meg selv og kjøpte det. Som man kanskje forstår er ikke diskusjonen helt avsluttet , om jeg har gjort det rette , men kommende helg skal det nye teltet brukes og forhåpentligvis er jeg overbevist etter turen om jeg har gjort noe rett...

Endret av Robinson
  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (På 7.7.2020 den 14.56):

Focus Mono II 8x25  (150g), kr 509 hos DNT butikken:
www.dntbutikken.no/produkt/focus-mono-2-8x25-monokikkert/
https://www.prisjakt.no/product.php?p=5277533

Har flere vanlige kikkerter (binocular), men nå også denne monkular.  Litt lettere enn min Steiner Safari Ultra Sharp (228g ), ørlite lettere enn min Silva Pocket (165g), men ellers mye lettere enn øvrige jeg har (inklusive en Zeiss 7x50, som sjelden kommer lengre enn til stuevinduet eller til bilen)
Speidersport-Focus-Mono-2-8x25-640x640.j

Hvordan synes du denne er? Kunne tenkt meg en monokikkert, men jeg har jo ikke peiling på om det er verdt pengene og bryet å ha den med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var innom en G Max butikk her i Stavanger for å kjøpe noen småting . De har hatt ett slikt "alt skal vekk" salg noen måneder nå . Jeg merket meg at det stod 50% på ryggsekkveggen og kikket litt der. De hadde 2 Bergans Rondane 65L sekker blant annet.  Sekkene var svart og jeg kunne nok tenkt meg enn annen farge , men tenkte halv pris for denne i grunn var ett kupp selv om jeg ikke hadde tenkt å kjøpe ny sekk nå. Den koster jo 2300 i Bergans sin nettbutikk, Da jeg kom fram til kasse for å betale og jenta skannet strekkoden spratt tallet 827,00 opp. Jeg hadde ett " Kan det være  feil? " på tungen , siden det stod halv pris på plakaten , men jeg holdt heldigvis kjeft . Fornøyd med handelen.

 

Endret av Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robinson skrev (51 minutter siden):

Var innom en G Max butikk her i Stavanger for å kjøpe noen småting . De har hatt ett slikt "alt skal vekk" salg noen måneder nå . Jeg merket meg at det stod 50% på ryggsekkveggen og kikket litt der. De hadde 2 Bergans Rondane 65L sekker blant annet.  Sekkene var svart og jeg kunne nok tenkt meg enn annen farge , men tenkte halv pris for denne i grunn var ett kupp selv om jeg ikke hadde tenkt å kjøpe ny sekk nå. Den koster jo 2300 i Bergans sin nettbutikk, Da jeg kom fra til kasse for å betale og jenta skannet strekkoden spratt tallet 827,00 opp. Jeg hadde ett " Kan det være  feil? " siden det stod halv pris på plakaten , men jeg holdt heldigvis kjeft . Fornøyd med handelen.

 

Har de faktisk mer igjen?? Burde kanskje ta en runde i Trondheim da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (30 minutter siden):

Har de faktisk mer igjen?? Burde kanskje ta en runde i Trondheim da 🤔

De fyller stadig på fra lager. Min lokale G-Max, skulle bli Intersport i september, men det skal fortsatt være outlet til januar.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn bestilling på Lawson Blue ridge hengekøye bundle med underquilt og opphengstau.

Er 60$/30% rabatt på Lawson i dag siden det er internasjonal hengekøyedag ellernosånt... Tjener vel omtrent inn momsen om ikke annet...

Blir spennende å teste. Kom godt ut mot Amok i denne testen, men amerikanske tester har jo en tendens til å favorisere amerikanske produkter...

 

image.png.4ffaf7086e25c72718a0adb4123042aa.png

image.png.b87a8a77f5f95913894832db04c8c44c.png

Endret av Erlend Gudvangen Bjørkeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (1 minutt siden):

Gratulerer! Et kjøp du neppe blir å angre så lenge du går solo! :)

Takk, gleder meg allerede. Går ikke alltid solo, men egne erfaringer tilsier at det ikke alltid er like lett å dele telt på fjelltur, så vi kjører egne telt hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev (På 22.7.2020 den 21.33):

Har lagt inn bestilling på Lawson Blue ridge hengekøye bundle med underquilt og opphengstau.

Er 60$/30% rabatt på Lawson i dag siden det er internasjonal hengekøyedag ellernosånt... Tjener vel omtrent inn momsen om ikke annet...

Blir spennende å teste. Kom godt ut mot Amok i denne testen, men amerikanske tester har jo en tendens til å favorisere amerikanske produkter...

 

image.png.4ffaf7086e25c72718a0adb4123042aa.png

image.png.b87a8a77f5f95913894832db04c8c44c.png

Jeg sprakk for min del på en slik til: 

https://www.amokequipment.no/products/draumr-hammock?variant=20199626014818

Draumr_-_Stuffsack_-_Green_-_Flat_back_s

Så da er hele familien dekket opp etter at alle medlemmene har vært på testovernattinger for å se at alle er komfortable med utehenging. 

Røyk da samtidig på enda en Hegn tarp fra Revir Oslo: 

https://www.revir.no/collections/tarp/products/tarp-ripstop-3x4-meter-m-teltplugger

Tarp-2_2000x.jpg?v=1569186214

Så da har vi 4 x Hegn Tarp så man er dekket opp med tak uansett type tur. 

Har jo funnet ut at dersom man ligger litt tilbakerukket fra elva osv sså kan det være greit å la hengekøyetarpene henge er det kjekt med enda en tarp til hygge ved elvebredden om regnet bøtter ned slik at ikke noen må ta ned hengekøya si for å frigjøre en tarp....

Det hele en del av planen for lokalferie sommeren 2020 der ungene har fått velge selv og det kommer til å bli mye kano, telt, tarp, hengekøye og fiske etter fettfinner...


 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har kjøpt rifle + diverse nødvendig krimskrams, ett steg nærmer å kunne gå ut av "byen" :P også har jeg kjøpt tilgang til nettundervisning for båtførerprøven, og det er vel et noe mer tvilsomt prosjekt for ei landkrabbe fra flatbygdene på Østlandet som knapt har satt sin fot i en båt hvis en ikke regner med kielferga, men vi får se ... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røk på en Windburner også, i tillegg til Reactor sist uke. Tenker vel at jeg kunne klart meg uten Reactor da, men prisen var fin. Kjekt å kunne koke pasta i 2,5 liters kjele, samtidig som baconet surrer på en Gravity III brenner, og sausen svir seg på Windburner kjelen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (På 3.10.2018 den 14.24):

Pakker i posten i dag :D

Ny sekk - en "5.11 Rush 12", 21 liters sekk som er tenkt på som en hverdagssekk, småtursekk, skogstursekk osv osv. Mulighetene er mange. Er lei av å drasse på en stor 63l foto/tursekk(F-stop Satori, som har vært minste sekken til nå) selv på små skogsturer der man har med minimalt med tur- og fotoutstyr.
3 av sekkens sider har MOLLE, egen lomme i rygg for drikkesystem, masse lommer i frontrom til smådill ++.
...og for å få gratis frakt (over 1000,-) så heiv jeg med en liten LED-lykt også, en LEDLenser P2.

Fikk og et Coghlan's termometer levert i postkassa. Bestilt fra eBay. Skal henges på tursekken :)

(Kamera kun for størrelsesammenligning - Canon 1Dmk4 med 70-200 f2.8)
Sekk01.jpg.43b0ec994f2025f289abb2344e13af7f.jpg


Sekk02.jpg.9b80749ef62408788db2087b06c62a66.jpg

Nå venter jeg på flere pakker fra eBay med tur-relatert stæsj 😛

Fornøyd med sekken som dagstursekk og bruk? Komfortabel å gå med? Damen kom hjem med en 5.11 Rush 24 sekk her om dagen og skal brukes i forbindelse med jobb. Jeg sjekka den ut og bare WOW! dette var en dønn gjennomført sekk og ble såklart meget sugen på en slik den.

Moderator: Skill gjerne denne ut i en annen tråd.

Endret av Martin HJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin HJ skrev (12 timer siden):

Fornøyd med sekken som dagstursekk og bruk? Komfortabel å gå med? Damen kom hjem med en 5.11 Rush 24 sekk her om dagen og skal brukes i forbindelse med jobb. Jeg sjekka den ut og bare WOW! dette var en dønn gjennomført sekk og ble såklart meget sugen på en slik den.

Veldig fornøyd, et av de bedre kjøpene jeg har gjort siste åra. God å gå med, selv med litt vekt. Men blir det for mye vekt går jeg opp et hakk på sekk, til en Fjällräven Abisko Friluft 45l, som har hoftebelte for å ta litt av belastningen på skuldrene.
Bruker sekken mye, både til litt drikke, jakke og kamera/drone osv på småturer i skogen, og på dagsfisketurer om jeg ikke skal ha med så mye annet enn slukboks og stang + litt mat/drikke og ekstra klær. Brukte den og mye som jobb-sekk, med mat, papirer, kamera, da den var med i et hardført miljø uten at den klagde på det. Sekken tåler jo det meste man kan ta den med på! Der det er solbrille-lomme pleier jeg å ha mobilen på tur, passer perfekt til det, hvertfall min mobil. Og er jo så mange lure og gode løsninger på sekken at man finner alltid et sted å lagre både små og store ting, uten at alt bare blir "slengt opp" sekken og man har et eneste kaos og må lete etter ting når man skal ha noe. I den store lomma mot ryggen, der man kan ha drikkeblære har jeg fast et lite skum-sitteunderlag, det passer perfekt i den lomma, gir også litt ekstra polstring om man har hardere ting i sekken, da kan man ta ut den plastikkbeskyttelsen som er der.

Kan sterkt anbefale en slik sekk, tror ikke du vil angre om du har behov for en god dagstur/hverdags/jobb-sekk hvertfall :D

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter å ha slitt med hamstring som helt sikkert kommer i fra alt for mye for tøffe topp turer, så har jeg gått over til løping på asfalt ...  Da forsvant hamstringen.   Nå er jo løping ikke akkurat guds gave til menneskeheten, så  krydrer tilværelsen  derfor med å bestille en skikkelig seriøs romaskin.  Dette for å bygge opp styrken  slik at jeg igjen kan dra til på toppturene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (På 13.5.2020 den 19.26):

Dagens handel... måtte visst ha fler fiskesluker...igjen 
IMG_0445.thumb.jpg.6e29b29850fe75c01e18506740d50bfe.jpg

...og igjen :blush::angel:

Dette er favorittsluken, den ene jeg har er av gamletypen, så måtte ha reserve. Denne tar ofte ørret der Sølvkroken ikke klarer, så heretter blir det kun Remen-sluker som kjøpes!
DSC_1499.jpg.65dbff2b1c6f8b6611f6ad5512f56e55.jpg
(+ en Fjällräven Keb på tilbud, som jeg egentlig fikk av min veldig snille mor:D)

Endret av Kristian J. Vabø
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha røket i hengekøyefellen, samt flere års lesing av turberetninger fra flere kanter av verden har sommeren medført bestilling av Quilt. Både over/top og under. 

Det har jo dukket opp en fantastisk liten norsk nettbutikk, Http://www.hammocking.no. Når de er så snille at de tar importavgift osv, så blir det så mye lettere for lille meg å åpne lommeboken på vid gap. En bitteliten mental handlesperre blir enda litt mindre.

Så nå er jeg i besittelse av en Cumulus Taiga 480 TQ, og en Hammockgear Incubator-6c UQ er på vei i posten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.