Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

På 3.2.2020 den 0.47, Shun skrev:

Jeg kjøpte en Mountain Hardwear Ghost Whisperer til halv pris på januarsalget til fjellsport. I fargen Zinc, men uten hette.
Den er blitt min faste ytterjakke i milde plussgrader i Oslo.

spacer.png

Og nå har jeg kjøpt en Ivanhoe Brodal jakke i kokt ull til en hyggelig pris fra outnorth.no. Disse er så store i størrelsen at jeg som vanligvis bruker størrelse 42 må gå ned til størrelse 40 - har en Ivanhoe Bella fra før.

spacer.png

Den jakka der er kanon! Med kun en relativt tynn fleece under holder den meg varm ned mot minus 5. Funker gull som hodepute med en buff som putevar også👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en tur på Revir i går, etter at jeg så at de hadde "spinnvilt supersalg". Og siden jeg har vært litt kald på beina om natta på de siste turene, så var det godt nok argument for å få seg en skikkelig vinterpose. Da ble det Thermarest Oberon! Føles utrolig digg etter å ha presset 3-sesongs posen litt langt i flere vintre. Og heldigvis var hun-som-må-adlydes, som trådstarter så fint kalte det, enig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kristoffereid skrev:

Tok en tur på Revir i går, etter at jeg så at de hadde "spinnvilt supersalg"

Hvordan var prisene på dette spinnville salget? På de salgene som har vært tidligere, så føler jeg prisene ofte ikke har vært satt tilstrekkelig ned til at jeg gidder å tusle opp fra jobben i Bjørvika. Om det er 20%-30% avslag på ting kan jeg like gjerne handle ting billigere på nett andre steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev:

Hvordan var prisene på dette spinnville salget? På de salgene som har vært tidligere, så føler jeg prisene ofte ikke har vært satt tilstrekkelig ned til at jeg gidder å tusle opp fra jobben i Bjørvika. Om det er 20%-30% avslag på ting kan jeg like gjerne handle ting billigere på nett andre steder...

Jeg mener det var 30-50% på hele "avstikkern" som er den ekstrabutikken de har hatt siden før jul. Også var det litt ymse i hovedsjappa. Synes uansett det er en så bra butikk at jeg ikke har noe i mot å bruke en hundrelapp eller to mer enn på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble et par Mechanix Wear-hansker på XXL til 200,- i går...

På småturer, både til skogs og bare vandring gatelangs med kamera når det er litt småkaldt har jeg bare brukt noen Dæhlie skihansker for å ikke fryse så på fingrene. De egner seg bra for oss som driver med steinalderteknologi og fortsatt fotograferer med store speilreflekskameraer og fortsatt vil ha bra bruk av fingrene når man håndterer kameraet. Men så ble disse skihanskene med på en liten skogstur der jeg måtte bruke hendene for å støtte meg, og ta tak i stein/fjell/tær for å komme fram, og "skinnet" på fingertuppene (tommel, peke- og langefinger) gikk helt i oppløsning. Så nå håper jeg at disse Mechanix-hanskene tåler bittelitt mer... De sitter hvertfall perfekt på mine hender :) 

Fremtidig så står et par Hestra Ergo Grip Active på handlelista for bruk i skogen som allroundhanske :D :wub:
(Selv om XXL selger Hestra, så kunne de visst ikke skaffe disse...?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristian J. Vabø skrev:


(Selv om XXL selger Hestra, så kunne de visst ikke skaffe disse...?!)

XXL handler kun i store parti. Hvis de har varer eller sko inne som jeg vil ha, men ikke i min størrelse, kan de ikke bestille inn.

Men jeg har sluttet å handle der for lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

XXL handler kun i store parti. Hvis de har varer eller sko inne som jeg vil ha, men ikke i min størrelse, kan de ikke bestille inn.

Men jeg har sluttet å handle der for lengst...

Får bare håpe at Outnorth får de på lager igjen i riktig størrelse. Har to gavekort som må brukes(Outnorth/XXL), så da er jo håpet å kunne få kjøpt disse hanskene etterhvert.

Om jeg skulle sluttet å handle på XXL, så er det ikke så mange valg igjen her i området. Sportshuset Outlet-butikken eies av Gresvig, og der var de uvisse om sin fremtid når jeg pratet med en der i går. De har heller ikke det helt store utvalget hele tiden. Sport1 lokalt handler jeg minst mulig hos da de er ganske dyre i forhold til andre, og veldig sære på priser.(Spurte om de kunne gi en bedre pris på en ullgenser som selges billigere andre veier, men nei, de kunne IKKE gå noe lavere enn 799,- om de skulle tjene noe penger, og fikk en liten regle om hvordan det var å drive butikk. Et par uker senere kostet den samme genseren plutselig 699,-...) -_- ..Da handler jeg heller på XXL Arendal, som faktisk matcher priser og har god service! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristian J. Vabø skrev:

Ble et par Mechanix Wear-hansker på XXL til 200,- i går...

På småturer, både til skogs og bare vandring gatelangs med kamera når det er litt småkaldt har jeg bare brukt noen Dæhlie skihansker for å ikke fryse så på fingrene. De egner seg bra for oss som driver med steinalderteknologi og fortsatt fotograferer med store speilreflekskameraer og fortsatt vil ha bra bruk av fingrene når man håndterer kameraet.

Ser at flere produsenter kjører på med nye modeller med speilreflekskameraer, så jeg tror de vil leve lenge :) Selv har jeg endelig overskudd til å sette meg inn i mitt speiløse kamera. Det er mer enn nok å sette seg inn i av nye funksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fotogubbe skrev:

Ser at flere produsenter kjører på med nye modeller med speilreflekskameraer, så jeg tror de vil leve lenge :) Selv har jeg endelig overskudd til å sette meg inn i mitt speiløse kamera. Det er mer enn nok å sette seg inn i av nye funksjoner.

Her står fortsatt kamera med speil på ønskelista om jeg hadde hatt god råd - Canon 1Dx mk3. 
Har et speilløst kamera, men bare et lite Canon M100 for turbruk, så ikke akkurat noe i klasse med Sony A7-serien, Nikons Z-serie eller Canons R-serie..
Slik de speilløse kameraene er forløpig, så blir det nok speil enn så lenge for min del med tanke på hva jeg tar mest bilder av :) 

Fint tidsfordriv å sette seg inn i nytt kamera, kanskje også hjelp for å komme seg ut på tur, både små og lange :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 5 år som lykkelig eier av hytte på fjellet, var det vel på tide å anskaffe et par fjellski? Siden jeg ikke har andre ambisjoner enn å kunne ferdes utenfor løyper på et litt enklere vis enn med markaskiene som jeg hittil har brukt, var ikke valget ekstremt gjennomtenkt, men jeg håper Cecilie og jeg blir gode venner. 

BB1C643C-4427-486F-864F-33BCC6D23349.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt en Ungarsk kar på instagram i noen måneder som lager forskjellig tur utstyr, og kvaliteten virker ganske bra. 
Så bestemte meg i dag å legge inn en bestilling på en ny Tarp og pute til køya :) Her er hjemmesiden hans om noen vil titte litt: https://khibu.hu/ (bruk google chrome med oversettelse)


SILPOLY HYBRID TARP
Total Weight: 550g

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

KHIBU ANTI NIGHTMARE PILLOW: 

frame: 20D ripstop with nylon DWR coating
stuffing: goose flakes
filling capacity: 450 CUIN
filling weight: 120g
Total weight: 170g

spacer.png

spacer.png

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Haglöfs Roc Crevasse skallbukse i 3-lags GORE-TEX C-KNIT (vannsøyle 28.000 mm). Borrelås i linningen og laminerte glidelåser. Jeg lurte på Arc’teryx Beta SL i Gore-Tex Packlite, men ville ha en litt mer robust bukse. V

Vet ikke om Packlite Plus puster bedre enn Gore-Tex C-KNIT?

C6859E4B-6E41-4D0B-817B-54FEA3E88E83.jpeg

905B8C8E-405C-474F-8F36-200A1A439B38.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjøpte en skjorte som kom i posten i dag... fra Pinewood... utrolig kvalitet og passform. Rett og slett imponert (sammenlignet med fjellreven) Men det største høydepunktet kom i en annen pakke. Jeg må si jeg er utrolig imponert over håndverket som er utført her. 

Anbefaler dere å ta en titt på innholdet til https://www.instagram.com/seljeskog1977/

 

 

IMG_1048.JPG

IMG_1050.JPG

IMG_1051.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor lavvo, så da bare måtte jeg ha en liten en også. Akkurat passe stor for en person med to buhunder. Blir vel mest å bruke uten innertelt dersom knotten ikke er for plagsom, men det er jo bra å valget. Tentipi Olivin 2 Combi.

Antakelig er det en eldre modell, siden alle andre norske butikker jeg sjekket var utsolgt. Speidersport hadde bare ett igjen på lager. Ny modell (2019) har borrelåsfeste for tilhørende tarp over åpningen. Men nye modeller betyr vanligvis nye priser også, så jeg hogget til på denne, jeg. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (20 timer siden):

 

Anbefaler dere å ta en titt på innholdet til https://www.instagram.com/seljeskog1977/

 

 

IMG_1048.JPG

IMG_1050.JPG

IMG_1051.JPG

Oi, wow, den var utrolig fin :D Hadde jeg ikke hatt en guksa som fattern kjøpte til meg, så skulle jeg investert i en sånn. Kanskje det blir en til juniorinnen. 

Endret av Sovjetunionen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant meg ikke helt tilrette i Haglöfs-buksa med for mye vidde rundt livet. Leverte den tilbake, og endte opp med Arcteryx Beta SL i M ;) 

Veldig overrasket hvor mye forsterkninger det er på buksa (N150p-X GORE-TEX). Den virker på ingen måte så tynn i stoffet som jeg trodde. Synes den virker veldig tykk i stoffet i forhold til min gamle Haglöfs LIM (tynn men supersterk).

Hel glidelås er konge da man slipper å ta av fjellstøvlene. Passformen er mye bedre til min kroppsfasong. Er endelig lykkelig eier av https://arcteryx.com/no/no/shop/mens/beta-sl-pant

B7501E24-1CCA-4C4F-9BAC-396E82CB9175.jpeg

4509A0D9-5D10-498D-81F4-A6C79B4DC49B.jpeg

A6D44B64-0704-4ADC-B2FC-4F7A3AFA024D.jpeg

458A6603-EC8C-4B1B-872E-F10B5C7B07F2.jpeg

Endret av Fotogubbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å melde inn et kjempekupp. Jeg kjøpte meg klatretilgang i den lokale klatrehallen for et helt år - dagen før de stengte hallen for korona. 🤣 Det kom på drøye to og et halvt tusen kroner, men jeg har da fått klatra én gang. Veldig spent på når gang nummer to kan bli. 😂

Jo, så har jeg støtta en lokal sportsbutikk med å kjøpe ei Makke-bukse til, i den grad det er å støtte butikker når man klarer å vente fra det er på 50% til det kommer på 70%…

Og ei tskjorte i ull, for å bruke når jeg klatrer. 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.