Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Bardunstrammere (produsentlink) som er klin lik de på Exped Orion III UL, fra Dutchware: https://dutchwaregear.com/product/slide-lock/

Skal se om jeg får gjort MLD TrailStar-en enda et hakk lettere med tynnere og kortere snorer - men de monterte strammerne (ITW LL3) blir visstnok ikke helt pålitelig med tynne snorer. Med 10 barduner blir det for mye knot og vas med glideknuter, tror jeg - så jeg holder på konseptet med strammere "fast på duk-kanten". Låseplaten som ligger inne i Slide Lock-strammeren skal gjøre den ganske god også på tynne snorer, så da får jeg leve med at de er et halvt gram tyngre ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.xxl.no/exofficio-bugsaway-breez-r-mens-l-s-bone/p/1105014_2_style

 

Jeg kjøpte en slik skjorte på onsdag. I fjor hadde jeg en tur på vidda i Nord Troms med 25 grader og knallsol, og  en masse mygg og knott hele døgnet rundt. Jeg håper at denne skjorten kan hjelpe mot dyrene siden det var varmt å gå rundt med skallklær i fjor.

Endret av haakonae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare bare å ha helg ser jeg på lommeboka, hjelpes.. så det ble: 

Raffia Hatt for ekstra skygge, ja jeg liker hatter, so sue me! 😛 Har flere jeg bruker til tur og daglig, ville ha en som lufter bedre osv. enn det jeg allerede hadde.

Tech Case fra Outnorth, ikke til kamera, men til bedre pakking av ting jeg har, som f.eks elektronikk og andre diverse småting som jeg vil pakke bedre / mer systematisk.

En gripetang for stekeplater/kokesett osv.

Robens Zigzag Slumber W liggerunderlag. Skal være like tykt som Term-a-rest sitt, men 6cm bredere, og 3ish cm kortere. Passer for meg, og pakker bedre enn det enkleste jeg har nå, når jeg ikke nødvendigvis tar med meg det oppblåsbare.

AmazonBasics Circular Polarizer Lens - 52 mm

USB-lader (m/ display) for batterier til kamera da det ikke kan lade med ekstern batteribank direkte i kameraet.

Panasonic Lumix DMC FZ-300  da jeg ønsker et annerledes turkamera enn det jeg hadde fra før. Jeg har et Lumix LX-15 som jeg har lagt ut for salg, da jeg ønsker noe som først og fremst har god zoom i en innpakning som også tåler litt vær. Har hatt det noen dager nå og så langt kjempe gøy å ta bilder, samt og filme med. :) Kjøpte også et ekstra batteri og liten "støtsikker" bæreveske for selve kameraet, for å være ekstra forsiktig på tur når behovet er der.

Endret av Vandrefalken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Ny anonym sykkeltrøye til bruk på trening og til langturen over fjellet. Syklet i dag i klubbens teamtøy, og fikk spørsmål om hvorfor jeg ikke syklet Vestfold-rundt i dag siden jeg så så god ut.........ikke bra😊 Klar for mer anonym tilværelse.

https://bikeshop.no/sykkelbekledning/klær/trøyer-kort/pearl-izumi/pearl-izumi-attack-sykkeltrøye-rød-klassisk-trøye-av-høy-kvalitet-ny185357-p0000048877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Shimano Beastmaster CX STC 3-14 gram slukvekt. Da har jeg 3-14 og 7-21😊 

Vurderte sterkt Speedmaster men Beastmaster er lettere å transportere. 

Og her er snella 

2C9E54D3-5A3D-4C74-9D80-095498061F22.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
10 minutter siden, a_aa skrev:

Modig! Et fiskeredskap oppkalt etter klodens største ørken, da har du pågangsmot :thumbsup:

Jeg nevnte det for Skitt Fiske at navnet er pussig da det er dårlig med fiskevann i Sahara. Intet svar å få........

Får høre av andre at jeg er utrolig målrettet og har mye pågangsmot, så moro at du nevner det. Holder meg til vidda jeg😊

«navnet skjemmer ingen», heter det😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Memento mori skrev:

IMG_2808.thumb.PNG.776a4a85cdf5e8c6e1fc6e973dbf5597.PNG

Nye sokker fra Darn Tough fra massdrop . Dette er de beste sokkene jeg har, og har ikke funnet noen som er like gode her til lands. Noe for @tshansen?

Anbefaler også å teste ut sokkene fra Fitsok som selges gjennom Massdrop. Ikke like sterke som Darn Tough, men betydelig billigere. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en slik i posten rett før helgen og fikk testet, er meget positivt overasket over effektiviteten 😃
Så nå må jeg bare vente til bål forbudet er over, så jeg får brukt den mer 😅

33438727_597453483972233_871474763011194

Endret av Skogsferd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, zimwalker skrev:

Er ikke vanntette sokker normalen for alle som holder til mellom de syv fjell da? :-)

Neida, vi klarer oss fint med vanntette sko... Vanntette sokker? Det høres helt forferdelig ut. Man svetter minst en halv liter på bena i løpet av en dag... der må man ha noe som puster? 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Erlend Gudvangen Bjørkeng said:

Blir spennende å se om kompasset har bedre holdbarhet enn det enkelte andre her på forumet har opplevd....

Jeg har i allefall brukt mitt omtrent 30 døgn på tur med orientering, uten at det har falt fra hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Fotstøtter til kano. 95kr/paret på e-bay.

Plalegger å feste de med gjennomgående bolter, helst med linsehode, og forsegle hullene med tec7.

543AE896-6CD9-48E8-BDE5-72F17FB429ED.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • TOMSHOO 61 Inch Oversized Automatic Auto Open Golf Umbrella Outdoor Extra S6H5 (skal prøve denne i varmen på tur faktisk) :) (150+ cm bred)
  • 20 cm Ø anodisert aluminiumskjele, 5,5 cm dyp, like den jeg har fra før, men 2 cm mer bred

https://www.ebay.com/itm/TOMSHOO-61-Inch-Oversized-Automatic-Auto-Open-Golf-Umbrella-Outdoor-Extra-S6H5/312124197098

https://www.ebay.com/itm/1pc-Outdoor-Aluminum-Alloy-Oxidation-Non-stick-Mini-Fry-Pan-Camping-Cookware-Pot/132345482550

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.