Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse

1 stk Abu Garcia Cardinal 51 FD til fjellstangen (en billig tilleggs-snelle til min Shimano Biomaster 2500 FB)

2 stk Abu Garcia Cardinal 54 FD, som barna skal ha på sine stenger de bruker i båten.

En drøss med sluker til ørretfiske på fjellet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

presenning.JPG   sko.JPG   bry.JPG

  • 2 x Lettpresenning 2 x 3 meter (65g/m2 muligens), grønn,  m. festepunkt/maljer (vekt = angivelig 382g) (fra Elektroimportøren på Alnabru, Oslo) til hyggelig pris, fraktfritt da jeg tar en spasertur og henter varen selv.
  • Viking Classic 150 Fjellsko str. 47
  • Brynje Super Thermo Netting - Longs - Svart

 

Endret av Epletre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2018 den 23.30, Jan@ skrev:

Salewa Sierra Leone Pro III til 50% hos VPG

488f22f3-422b-4c29-a909-9cb57cd58ae9_600

Pro II her! Har vurdert en stund å skaffe et lett telt til da ungene blir større og behovene begynner å endres, bl.a ønske om å slippe å dele telt med mamman. Vanskelig å finne det perfekte teltet for alle forhold og ulike turer, men her kunne jeg huke av det meste av ønsker - inkludert den veldig snille prisen. :D Første testtur til Hurum om to uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tshansen skrev:

Har selv Bergans tarpen! Tarpen er meget bra til en langt rimeligere penge enn mange andre! 

Godt å høre, antar ut i fra dette at du er fornøyd med tarpen din :)  Går ut fra at de bruker samme materiale på tarpen som de ellers bruker på teltene sine, så har god tro på at den holder mål, så lenge den henges opp og barduneres stramt. Prisen var det ingen ting å si på, til 699,- på G-Max :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ush, det ble mer. Har jo ikke råd til dette i lengden, men så blir dette en langtidsinvestering for framtida, for det å dra på tur var egentlig veldig artig. :)

  • Dutchware's Chamelon Wide Hammock Complete (hengekøye) (dobbelt lag med rom for isolasjon, myggnetting, alternativ topp m. ventilasjon) (ingen tarp) ca 1700g totalt tror jeg det var. Kunne ikke velge det letteste materialet for den brede versjonen dessverre, så da ble det litt mer vekt. Valg for myggnetting og topp ble 'asymmetrisk' i motsetning til 'symmetrisk'.
  • Dutchware's Argon pute (ca 8 cm høy angivelig, fylt pute)
  • 5m 4mm hamp tau fra ebay (tenkte å surre rundt spade og kaffekannehåndtak, sånn at det blir mer greit å holde tak i dette når det er varmt/kaldt/vått)
  • Fjellsport's 'GSI Glacier Stainless Tea Kettle 1 QT'
  • Catahoula No 36 Tarred Braided Bank Line 4 oz Spool 138 ft Nylon Twine (2 mm)

  ket.JPG   ham2.JPG

Endret av Epletre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Epletre skrev:

Grand Canyon Compact liggeunderlag Aluminium sølv. 

 190 x 55 cm

 125g

Hvor tykt er dette? Var veldig lett, z-lite veier 410 gram, trango wold veier rundt 200 om jeg husker rett. Jysk sitt veide 128 gram, men trakk vann. 

Fint om du kunne testet om det trekker vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke når pakka kommer fram til meg om en dag eller to.

Jeg fant litt ekstra info fra nettsida som selger dette: "Material front: aluminium, Material back side: polyethylene, high insulation value"

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrg... Prøvde så godt jeg kunne å motstå, men når jeg fant ut at den kan benyttes med gassboksen opp-ned på vinteren, så ble det Primus Prime Tech Stoveset 2,3 liter. 1489 kroner minus 100 kroner for å selge sjelen sin til Bikesters nyhetsbrev var jo slett ikke ille.

https://www.bikester.no/primus-prime-tech-gasskjokken-2300ml-svart-614971.html

(Jeg har cans stove med titankasserolle, så dette er ikke til lettpakketur ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 pakker Chevalier "Linersock coolmax", sokker. Str 46-48, grønn og sort.
  • Trek'n'eat Pasta med laks urte saus
  • Trek'n'eat Jægergryte med oksekød og nudler
  • Trek'n'eat Gulash med oksekød og nudler
  • Trek'n'eat Flødenudler med kylling og spinat
  • 2 stk. bremsevaier til sykkel

Heh, jeg "mista" lommeboka i dag da jeg farta litt rundt på Alnabru. Måtte sykle litt fram og tilbake, og så.. valgte jeg å kna på jakka, og der inne et sted var lommeboka. Viste seg at lommeboka var blitt lagt i feil brystlomme, jeg legger som regel lommeboka i venstre ytre lomme, og ikke i høyre brystlomme der jeg omsider fant den igjen. :|

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens innkjøp:

Primus Omnilite Ti

Primus 0,6L flaske

Nalgene drikkeflaske

Sea to Summit AlphaLite skje

Trek'n'eat jegergryte

Det må vell være greit for i dag tenker jeg 😅

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Martin HJ skrev:

Har kjøpt utstyrsbod på 12 kvadratmeter med plass til alt av telt, liggeunderlag, soveposer, sykkeler, ski, ryggsekker og annet friluftsrelaterte ting, kosta litt men fulgte med et tilhørende hus på 134 kvadratmeter. Hipp hurra :) 

Kanskje greit at det ikke var motsatt? Hus på 12 og utstyrsbod på 134? :-)

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Pedag Solar + Pedag Felt innleggsåler (varm og godt) 'Solar' er med alu overflate på undersida og med litt ull på toppen og 'Felt' er bare ull filt over og under.
  • McKinley 5L kjølebag (igjen, da har jeg to) Fylle på med to kalde øl-bokser i hver, så kan jeg ta med litt mer øl på lengre turer.
  • 3 blu ray filmer (3 for 2) "The Andromeda Strain" (god gammel film), "Monsters Inc" & "A Cure For Wellness"

Skikkelig rotete i hylla der for disse innleggsålene hos G-Sport på Storo i Oslo, alt henger der sånn uorganisert på en vegg.

 

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant omsider et dugelig og passelig stort/litet etui for en foldekniv jeg kjøpte tidligere for moro skyld og som neppe er originale greier, men det visste jeg ikke da jeg kjøpte denne lille kniven:

https://www.ebay.com/itm/SMALL-TACTICAL-MOLLE-1000D-NYLON-CASE-SHEATH-FOR-MULTI-TOOLS-KNIVES-FLASHLIGHT-/122082971224

Ca 50 kr ink. frakt. Etuiet er ment å festes langsmed belte horisontalt (og passer muligens på molle greier, ikke noe jeg har testa) og borrelåsen virker solid kan jeg se med dette i hånda her Solide greier, som er en hyggelig overraskelse. Ikke så veldig pen og grått/sort matcher dårlig belte og klær. :) Beltering passer til belte som er 5cm bredt, og kanskje litt mer (to borrelås).

Jeg likte ikke tanken på å ha denne skarpe foldekniven i lomma noe sted i frykt for at bladet skulle folde seg ut sånn utilsiktet, så jeg begynte å lete etter et etui. Litt dust da kanskje at det er hehe tau-kutter på en kniv av alle ting.

 

kniv2.JPG

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.