Gå til innhold
  • Bli medlem

Nødlader til mobil og Astro-halsbånd


Babelfish

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å få ladet iPhone og Astro-halsbånd (DC-40) når man er ute over lengre tid. Det finnes en haug av slike til mobilen, men til Astro-halsbåndet er det verre. Den har enten vanlig stikkontakt-lader, eller en sigarettenner-lader. Selve ladedelen man setter på halsbåndet har en slags rund plugg, usikker på hvilken type. Er det noen som vet om et kraftig batteri som kan lade begge disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om noe som er tilpasset det halsbåndet der, men har tidligere nevnt Goal Zero sin Nomad 7 + Guide 10 til lading av mobiltelefon. Nomad 7 er solcellepanel og Guide 10 er en boks hvor du kan putte inn 4 x AA/AAA-batterier som kobles til solcellepanelet for lading av batteriene. Guide 10 kan også brukes uten solcellepanel slik at du lader via usb direkte fra batteriene.

Til ditt bruk kan du lade halsbåndet via sigarett-laderen som følger med Nomad 7, men da må du nesten ha Guide 10 også for ikke å være avhengig av sol, og således ta lading fra 4 stk AA-batterier. Fordelen her er jo at du kan ta med hvor mange batterier du trenger til ladingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Egentlig ville Guide 10, med mulighet for sigarettenner-kobling, vært perfekt. Men skjønner at jeg må ha Nomad 7 for å få denne tilkoblingen. Nå er det slik at selve ladedelen på halsbåndet er en rund plugg, så det kan hende jeg kan klare å finne en kabel med rund plugg i ene enden, og USB i den andre, og således elimineres behovet for Nomad 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kan anbefalle BioLite CampStove.

Strøm når du trenger det, så lenge du har kongler, kvist eller annet brennbart i nærheten.

http://biolitestove.com/

Dette ble jeg så gira på at bestilling allerede er lagt inn. Den skal bli sendt fra butikken 19.nov, og det klør allerede kraftig i fingrene etter å prøve! Takk for (forhåpentlighvis ) supert tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil reklamere for den Jula-laderen som det er linket til lenger opp. Den er nå på tilbud til 299, og det er grisebillig for en så bra greie! Jeg får fire oppladninger på min Android-telefon med den. Lader raskt opp mobilen. Eneste ulempen er at det tar lang tid å lade selve enheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.