Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Besseggen - en enorm skuffelse


fjellfoto

Anbefalte innlegg

Annonse

Min erfaring er at en bør holde seg unna Crispi her i Norge. Har reklamert på Crispi Besseggen, og ble avvist uten at forhandler undersøkte skoene.

Det blir for dårlig, og jeg vil ikke anbefale Crispi produkter til noen!!

Hvilken forhandler var dette?

Crispi direkte?

Du skal ta kontakt med butikken hvor du kjøpte skoene. Det er mot dem forbrukerkjøpsloven (5 år reklamasjon) gjelder. De skal så ta det videre med Crispi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forhandler var dette?

Crispi direkte?

Du skal ta kontakt med butikken hvor du kjøpte skoene. Det er mot dem forbrukerkjøpsloven (5 år reklamasjon) gjelder. De skal så ta det videre med Crispi.

Dette er ikke helt korrekt.

§ 84. Vilkår for krav mot tidligere salgsledd

(1) Kjøperen kan gjøre krav som følge av mangel gjeldende mot et tidligere salgsledd, for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren.

(2) Ved salg mellom enkeltpersoner når kjøpet ikke hovedsakelig er knyttet til deres næringsvirksomhet, kan kjøperen uansett avtale også gjøre krav gjeldende mot tidligere yrkessalgsledd etter forbrukerkjøpsloven § 35.

Endret ved lov 21 juni 2002 nr. 34 (ikr. 1 juli 2002).

§ 35. Krav mot tidligere salgsledd mv.

Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet.

Avtale i tidligere salgsledd som innskrenker selgerens eller en annen erververs krav, kan ikke gjøres gjeldende overfor forbrukerens krav etter første ledd i større utstrekning enn det som kunne vært avtalt mellom forbrukeren og selgeren.

Reklamasjonsreglene i § 27 gjelder tilsvarende for krav etter denne paragrafen.

Forbrukeren kan på samme vilkår som i første til tredje ledd gjøre sitt krav som følge av en mangel gjeldende mot en yrkesutøver som etter avtale med selgeren eller tidligere ledd har utført arbeid på tingen.

Forbrukeren kan også gjøre krav gjeldende etter reglene i lov 13. mai 1988 nr. 27 om kjøp § 84 første ledd, hvis dette gir forbrukeren større rettigheter enn det som følger av paragrafen her.

Tidligere salgsledd kan ikke motregne overfor forbrukeren med krav mot selgeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være ekstremt uheldig. Har hatt mine i 3+ år, og det enste som har skjedd nå er at foret like nedenfor læret på hælsiden har begynt å løsne. og jeg har brukt de stort sett hver dag, både til fjells og på vei. Har også vært veldig sløv med vedlikeholdet. Har faktisk aldri smurt skoene og enda er de vanntette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rejohn - takontakt med forbrukerrådet. De sier stort sett det samme. Du skal slippe å ta det med leverandør.

Det er jeg ikke i tvil om.

Jeg ville selv utvilsomt ha tatt kontakt med selger.

Men du har i dag et valg, og er ikke låst til å henvende deg til selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vert innom på nettet og sjekket ut en del av de skoene som anbefales i denne tråden, og en ting har jeg merket meg. Alle har en ting felles, nemlig tykk polstring øverst i åpningen.

På en seks dagers tur for noen år siden gikk jeg, for første gang, med slike sko. Tidligere har jeg bare brukt høye jaktstøvler uten polstring i skaftene.

Når jeg snører dem så lar jeg siste hempa være ubrukt. Det gir litt bedre bevegelighet i ankelen.

i skrånende terreng lå polstringen i toppen av skoen og trykket på siden av leggen like over ankelen, som "kinesisk tortur" hvis noen vet hva det er. ( Påføring av svakt trykk mot et punkt, igjen og igjen, helt til vevet og nervene bryter sammen.)

Resultatet ble at jeg til slutt hadde så store smerter i dette området at jeg valgte å tape hele området på foten med sportstape i et forsøk på å dempe plagene. Det hjalp lite, ikke en gang forsøk på å snøre skoen annerledes hjalp.

Da turen var ferdig og tapen ble fjernet fulgte hele huden med og jeg endte opp med et solid åpent gnagsår rundt begge anklene.

Det tok et par måneder før dette var noenlunde bra igjen.

Er dette et kjent problem eller er det jeg som har gjort noe feil?

Samma det, ikke langtur i slike sko mer for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.