Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport telt Svalbard X-Trem


Umbros

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer med dette teltet?

Ser det har vunnet utallige priser,og får mye skryt for både å stå stabilt i hardt vær,godt ventilert,god plass for bagasje, rellativt lav vekt,lett å sette opp osv.

Teltet skal brukes høst/vinter og vår på fjell og vidde under all slags vær. vi er på turer året rundt ;)

Sommerstid ligger vi stort sett under åpen himmel eller i gapahauk.

Noen erfaringer med dette teltet?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Koster jo bare 4800,-, det er ikke mye for dette teltet. Jeg har hatt mitt siden 2001, og har ca. 100 overnattinger i det. Lite å sette fingeren på, det eneste kan være at det kun har en inngang. Det er litt surt de morgenene vinden har dreid fra sør til nord-vest. Det hadde ikke blitt så mye tyngre med en inngang på høyre side av forteltet også...Har fått ettermontert "pipe", og det reduserer kondens ved koking inne betydelig. Tåler det meste av nedbør og vind.Tror jeg går så langt som å anbefale dette teltet :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og hatt det i mange år. Et veldig bra telt. Nå får man det jo for ganske lave priser og. Ikke så mange år siden man måtte ut med 6000-6500 for det.

Veldig stabilt telt med matter og bøtter og spann av bardunfester(mener det er 32). Litt lav takhøyde på det kontra andre telt jeg har.

Eneste ulempe med et så "kraftig" telt er jo at det blir litt vekt. Men steller du det pent har du nok telt i overskuelig fremtid uansett vær.

Mitt hadde også ettermontert pipe. Veldig kjekt for ekstra utlufting, spesielt med tørking og matlaging inne.

Er og noe lenger i innertelt enn "sommermodellene" til Helsport.

Har egentlig brukt det altfor lite i forhold til kvalitet på det. Mest fordi jeg ofte er på tur alene om sommeren og da passer det bedre med et mindre og lettere telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra telt! Har 6-mannsutgaven som er betydelig høyere enn 3-mannsteltet. Bruker teltet kun om vinteren p.g.a. tyngden. Helsport sine extrem-telt fåes i fargene grønn eller gul/rød. Jeg har sistnevnte fargekombinasjon og er utrolig fornøyd med det. Teltet lyses nesten opp innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har den gamle modellen Svalbard 3 extrem rød og gul, brukes bare om vinteren da jeg har pulk og ikke trenger å tenke så mye på vekt.

Jeg er kjempe fornøyd, men ville i dag ha valgt Svalbard 3 high extrem da jeg syntes inngangen er litt lav.

Vi våknet en morgen det var -22 veldig mye vind og så mye snø at teltet var helt snød ned alikeveld så hadde vi det veldig bra inni teltet og ingen ting gikk i stykker.

Anbefales til extrem fjellbruk og da i fargene gul og rød av sikkerhets hensyn, syntes på lang avstand hvis noen leter etter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun ytterduken som er "fikset" på, eller innerteltet også? Og hvordan er dette gjort for at det skal være regntett? Har pipa åpne/lukke-system som de øvrige ventilene?

Takk for svar, med bilde, borgern :)

Hei. Det er snurpeåpning i begge dukene, men ikke myggnett. (Du får sikkert det hvis du spør om det.) Bruker mitt stort sett om vinteren, de få gangene det har regnet, har det gått bra.Denne pipa er veldig effektiv for å få ut vanndamp og stekeos.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en natt i et Svalbard 3 Extreme (er altfor kjip til å kjøpe så dyrt telt-ikke har jeg behov heller, men kompisen hadde nå dette med den gangen); lyst, lett å sette opp, masse bardunfester osv. Men-3voksne i det teltet; da hadde jeg fått klaus. Ikke tror jeg det ville vært plass til 3 normale liggeunderlag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.