Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass i Oslomarka, ganske nært vei.


rips

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet om noen fine plasser å telte i Oslomarka, som ikke ligger langt fra bilvei, men samtidig et stykke fra husgrensa?

Vi har to små unger (tre år, og tre mnd) og kan derfor ikke gå særlig langt.

Jeg er virkelig ikke kjent i området, så alle tips mottas med stor takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er og rimlig fint ved Ulsrudvannet,det er ikke langt og gå kanskje 400 meter (her kan du gå med vogn hele veien),har sovet der på vintertid og på sommertid,Det er det og mulighet til og lage bål,så hvis dere har med lit ved så kan dere ha det veldig koslig utover kvelden :)

Det kan jo være andre folk der nå på ferie,(var folk der når jeg var der 21 juli)

men det er det og på Øyungen,var dere i fjord som var og følte nesten att man var på en camping plass (var så mange andre telt der men Det var vel pga det var siste helgen i august og veldig fint vær)

Er uansett greit og være i nærheten av ett vann så han på 3 år kan bade hvis det er fint vær (har en på 3 år selv og han bada me på ulsrudvannet)

er og fint opp ved songvann dvs svartkulp,men vet ikke om ROM folka her der enda?

Noen bilder her :)

http://www.fjellforum.no/index.php?/topic/21930-overnatting-svartkulp-i-nordmarka-18-19-november-2011-med-barn-pa-tur/page__hl__vinter#entry9727

er litt bilder her fra ulstrud vannet som sakt veldig fint :)http://www.fjellforu...inter#entry5786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på telttur med datteren (3 år) forrige fredag. Kjørte bil til Rustadsaga og gikk derfra inn til Nøklevann. ca. 10 minutter å gå fra P-plass og mange fine teltplasser ved vannet. Vi ble ikke alene der, det kom to andre familier, men for vesla så det ut til å være helt topp med en lekekamerat. Det hører med at vi valgte å plassere oss ved en av de oppsatte bålplassene ved en liten strand, men det er mange andre muligheter hvis man vil ha litt mer privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har vi vært på øyungen i helga. :)

Folksomt der da, men det gjorde ingenting.

Hadde med finnmark-lavvoen, og hadde god plass til alle.

Pappaen var litt kald på natta, men pytt pytt, han er da voksen.

Jeg og guttene var varme hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på øyungen i helga. :)

Folksomt der da, men det gjorde ingenting.

Hadde med finnmark-lavvoen, og hadde god plass til alle.

Pappaen var litt kald på natta, men pytt pytt, han er da voksen.

Jeg og guttene var varme hele tiden.

Jasså. Dere var kanskje første teltet på høyre hånd etter starten av stien på østsiden ved demmningen?Var der selv med guttungen natt til søndag. Folksomt. Talte minst 20 telt der inne. Kom inn i sekstiden på lørdagskvelden. Fant få ledige plasser nede ved vannet og endte opp godt inne i granskogen. Men guttungen fikk sin telttur og pølse i lompe til frokost så da var turen reddet for hans del. Pappaen kunne nok tenkt seg noe litt mer alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mange som ønsket teltur i helga. Øyungen var ganske "full", så jeg tuslet opp til Fagervann. Har aldri sett så mange telt rundt det vannet før. Tipper 20 telt.:)

Nb. Har forresten vært på Øyungen når det har vært over 50 telt der. Artig med alle leirbålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet er å kjøre/ta tog til Movann og gå inn til Ørfiske. Omtrent like langt som til Øyungen, og mye mindre folk. Mange teltplasser på vestsiden av vannet. Har dere med barnevogn får dere ca hundre meters strekning hvor vogna må bæres ved jernbanelinja, ellers kan det trilles..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.