Phaser Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Mark er jo som regel den sikreste måten å få fisk på er min erfaring. Er i grunn bare å prøve litt forskjellig. Andersdupp eller tilsvarende. søkke og krok. Da synker marken ned og legger seg på bunnen. La den ligge ett par minutter og trekk den forsiktig inn noen meter og vent noen minutter til, osv. Dupp med oppheng. Dupp med pinne som låser sena eller annen låse funksjon. Da behøver du ikke søkke. Heng opp duppen 1,5-2m over kroken. Samme opplegg med å sveive inn og vente og sveive inn og vente. I elv kan man også fiske uten søkke og dupp. Bare la strømmen føre krok og mark nedover med strømmen og sveiv sakte inn igjen. Prøv å dekk hele kroken med mark. Tre gjerne på ett par tre marker så du får ei skikkelig klyse. Kan godt ligg mens du driver med andre ting og natta over. Men av og til sitter ikke fisken uten tilslag. Napp til når du ser duppen har bra fart i en eller annen retning. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phaser Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Stangoter. Må man ha oter fiskekort for det? Og mange vann har oter forbud, går stag oter som oter i disse vannene? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phaser Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Nordavind er ikke bra sies det, men hvor viktig det faktisk er aner jeg ikke. For meg virker det helt tilfeldig når fisken biter og ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts