Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsikringer for aktive ferier/ekspedisjoner (Kilimanjaro feks)


Anbefalte innlegg

Hei alle, trenger litt tips til hva slags forsikring som en bør ha for tur til Kilimanjaro? Vet at enkelte forsikringsselskaper kaller denne type turer for ekspedisjoner eller klatreturer, uten at dette er begrunnet bokstavelig. Finnes det selskaper som har spesialisert seg på forsikringer, er det bare å henge seg på "de vanlige" med en tilleggsforsikring. Erfaringer med om de hjelper som man forventer dersom man trenger dem?

Har selv helårsforsikring i Gouda pt, men de dekker ikke avbestilling for hele beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be om å få det skriftlig helst på engelsk hvis du skal utenlands at du er fullt dekket. Det kan gi fortgang i hjelp du trenger. Et forsikringsbevis sier lite og en kopi av betingelser hjelper lite i en stresset situasjon. Ikke alle steder er det mulig å få ringt til en representant for forsikringsselskapet for å få en bekreftelse på at du er dekket heller. Vær obs på høyde over havet. Mange selskaper som opererer i det norske markedet innførte høydebegrensning for noen år siden. Dette blir du ikke opplyst om og mange selgere vet ikke nok om dette. Jeg bruker If og var innom kontoret deres her for å høre litt om min tur til Aconcagua var dekket. "Jada. ikke noe problem." var svaret. Min forsikring dekket alt, men jeg kunne oppgradere for å få høyere erstatningssummer, dekning av kostnader for å få reisefølge fra Norge ved hjemreise etter ulykke etc. Da jeg ba om å få en skriftelig bekreftelse på at jeg var fullt dekket med redning, sykeopphold, hjemreise samt at jeg kunne oppholde meg opp til 7000 moh. ble vedkommende jeg snakket med mer usikker og måtte sjekke litt nærmere. Etter en telefonsamtale kunne han så opplyse om at opphold høyere enn 4000 moh. ikke var dekket og det var det heller ingen andre selskaper i Norge som gjorde. Jeg opplyste om at Gouda gjorde det, men det kunne han ikke forstå. Jeg spurte om det fantes en tilleggsforsikring jeg kunne kjøpe som dekket mitt behov, men det kunne han ikke hjelpe meg med. Der og da fikk jeg et inntrykk av at mitt behov var utenfor hans kompetansenivå og at han helst ville slippe unna. Jeg kjøpte en forsikring fra Gouda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.