Gå til innhold
  • Bli medlem

Avskjed med godt brukte sko.


REJOHN

Anbefalte innlegg

På siste tur til Stranddalen, valgte jeg å bruke et gammelt par med Alfa Walk King.

Vel oppe på hytta, oppdaget jeg at sålen var løsnet. Jeg har sett dette på gamle M77, men det er første gang jeg har sett det på Walk King.

Nå har dette lite med skoen å gjøre i mitt tilfelle. Mer med bruk over lang tid. Sømmene (tre, med kevlarsøm i midten) er også gått opp. Gore tex'en har sagt takk for seg for lenge siden.

Skoene burde vært kastet for lenge siden, men...

Nå ja: Takk for alle fine turer.

post-1073-0-26699600-1344066157_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, Ser ut som dem har gjort jobben sin! :)

Har du vært fornøyd med dem? Jeg har tenkt på å kjøpe et par i morgen eller fredag. Hadde vært fint med en liten tilbakemelding på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Ser ut som dem har gjort jobben sin! :)

Har du vært fornøyd med dem? Jeg har tenkt på å kjøpe et par i morgen eller fredag. Hadde vært fint med en liten tilbakemelding på dem.

Jeg har brukt Walk king i noen år, og har ikke funnet noen som sitter bedre på mine føtter.

Jeg kjøpte et par nye walk king de passet ikke like godt.

Jeg har også prøvd noen par Crispi. De passer for så vidt på foten, men er alt for glatte til å bruke på våt stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min mann har Alfa Walk King og han er veldig fornøyd med dem!

Vi hadde forresten en morsom opplevelse med de skoene. En sen kveld i mai satt vi ved et vann, gapahuk var satt opp, og vi hadde tent et lite bål. Bålet ble jevnlig matet med ved og brant så lystig som bare det.

Det lå delvis is på vannet enda, tidlig i mai som det var. Kvelden ble kjøligere og vi trakk nærmere bålet.

Plutselig oppdager jeg at min bedre halvdel kanskje hadde trukket litt for nær bålet, sålen på skoen hans hadde nemlig løsnet i varmen fra bålet!

Nå var gode råd dyre, vi hadde langt å gå tilbake til bilen.

Men sålen ble klemt sammen med skoen igjen, og plassert godt unna bålet, og jammen festet den seg godt.

Skoene har vært i jevnlig bruk siden, og har ikke trukket en dråpe vann enda.

Det må da være kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......

Men sålen ble klemt sammen med skoen igjen, og plassert godt unna bålet, og jammen festet den seg godt.

Skoene har vært i jevnlig bruk siden, og har ikke trukket en dråpe vann enda.

Det må da være kvalitet!

Takk for tilbakemeldingen.

Jeg har vært borte i flere tilfeller av at sålen har løsnet på (forskjellige) sko i det siste.

Så det går ann å varme opp sålen og prøve å lime den på.

Jeg skal forsøke dette med skoen på bildet som en prøve - alternativet er uansett å kaste skoene.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.