Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund i Jotunheimen


Bjonnen

Anbefalte innlegg

Hei! Skal på vandring med bikkja i området innenfor Spiterstulen - Leirvassbu - Olavsbu - Skogadalsbøen snart. Lurte derfor på om noen her inne vet om aktuelle 2000-topper som lar seg bestige relativt enkelt med hund i dette området. Kan f.eks Skardalstinden, Kyrkja og Stetind være mulige? Bikkja er vant til litt klyving i stein og ur. Snøhetta, Glittertind pluss Vinjeronden og Veslesmeden har hun tidligere vært oppe. Galdhøpiggen er ikke aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv vært på Stetinden med hund, dvs. den var ikke med det aller siste stykket. Jeg var alene så jeg bandt hunden fast til noen steiner. Det gikk fint. På Kyrkja tror jeg heller ikke det er så lett med hund det aller siste stykket. Ellers rundt Leirvassbu burde Tverrbothtindene være greie bortsett fra den ene dobbelttoppen på Vestre Tverrbothtind. Tverrbytthornet er jeg usikker på - det er bratt og grov ur, men kanskje Langvasshøy og Visbretinden burde være greie - også de av Semmelholstindene som ikke krever brekryssing. Semmeltinden burde være grei - det samme med Skardalstinden. Fra Skogadalsbøen er det jo greit å komme opp til Fannaråken. Gjertvasstind har jeg vært på med hund, men det var på påskeføre, så der kan snøforholdene være vanskeligere om sommeren. Fra Spiterstulen tror jeg det vil være greit på Leirhø og Store Memurutind (vesttoppen).

Begge kan f.eks.nåes greit via Veoskardet.

Ønsker deg lykke til og god tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Signerer Astrid over her :)

Glittertind med en hund som er godt vant med fjell og utfordrende underlag er heller ikke noe problem.

Vil anbefale deg skikkelige potesokker bare, det skal så lite til før de får kuttet opp labbene sine, noe som er fryktelig kjedelig når du står på en topp med lang vei ned.

Ikke minst, god tur og kos dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.