Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor oppholder moskusen seg sånn ca?


Henrik

Anbefalte innlegg

Annonse

For 2 helger siden var de i store antaller i dalen mellom Kongsvoll og Reinheim. Da jeg gikk innover så jeg dem bare litt innover, etter at du har krysset broen over en sideelv. På vei tilbake var de også lenger fram i dalen. Nær Kongsvoll traff jeg på mange turister med guide. Denne dalen er frodig, jeg vil tro det er derfor de beiter der. Andre steder er det mer steinur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Nystugguhøa for eit par vekers tid sidan og da var det iallefall ein mindre flokk i Stroplsjødalen.

Før om åra har moskusen brukt områda Stroplsjødalen, rundt Snøheimvegen, nedover Svånådalen til godt

nedi Grøndalen. Mindre flokker har også hatt tilhold i Mjogsjødalen og rundt Lesjøen. Vil anta at både Kjelsungdalen

og Grisungdalen er moskusområde.

Men er formålet ditt å sjå moskus: Stroplesjødalen, Snøheimvegen og Svånådalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp Stølådalen og innover der denne uka, så ingen Moskus, men en stor flokk villrein og en elg faktisk. Trodde ikke elgen oppholdt seg på fjellet. Men, Moskusen har vært der, det var det ingen tvil om, men nå var de borte. Har lest at de holder seg lenger nede hvor det er mer vegetasjon om sommeren og opp i fjellene på vinteren pga snømengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.