Jump to content
IGNORED

Shimano beastmaster ul 1-7g 5,5`

Phaser
 Share

Recommended Posts

Snakker vi om AX-modellen her? Har en BX som er 1-11 g til Ørretfiske i skogsvann. Disse stengene er solide, har sett video/bilder og hørt om folk som har landet stor fisk på disse (både ax og bx). 5-10 kg og sånt. Så jeg tror stanga tåler ganske så store rugger ja. Når det er sagt er det også gøy å kjøre fisk under halvkiloen på disse.

Når det gjelder kasting med wobblere så er stanga ypperlig til det. Kaster mye med rappala countdown 5cm og kommer mer en langt nok ut til å få fisk. Ellers er stanga fin til små spinnere, sluker og til frilinemeite der man kun har en krok agnet med mark som kastevekt. Kan også bruke småsøkker og de minste duppene.

Kan nok trygt legge igjen noen skattekroner på denne ja ;)

Annonse

Tror det er BX av det jeg klarer å finne av bilder. Hvordan finner jeg det ut sikkert? Kjøpte den som ett sett med ei shimano 500 snelle (har ikke annet navn på seg) og en rull med Rapala Finesse 0.16 sene til 1000kr på den lokale sport1. Står Shimano BK-SP på ett lite merke og SDR med større bokstaver Også er det to felt med 7ringer i forskjellige farger på begge sider av Beastmaster merket. Kjennes ut som ei veldig god stang til prisen.

Det er nok BX selvom jeg ble usikker på det når du skriver det om de ringene, da høres det ut som denne, som er den første modellen av beastmaster:

SV400034.jpg

Det står også på stangtrekket om du fikk med det. De shimanosnellene som er å få kjøpt i Norge i str 500 er vel Shimano Sedona, Symetre, Shahara og Sienna så vidt jeg vet.

Til den prisen er dette et veldig godt kjøp uansett. Blir nok fornøyd med dette settet ;)

Det er til syvende og sist fiskeren det står mest på ja. Beastmaster har jo fått noen oppgraderinger siden sist, men tror ikke folk får noe mer fisk på dem for det. Den største forskjellen er muligens at vekten på stangen har gått ned på de nyere modellene. Aksjonen i stanga er også blitt kjappere. På den modellen du har er det vel helaksjon, på BX er det halvaksjon. Ellers er vel designet forandret litt. Tror for øvrig at den du har er mer solid enn den nyeste.

1000 kr for dette er ikke gæren pris og som sagt tror jeg at du har proritert skattepengene dine bra ;)

Skitt fiske!

mvh Mikael NJ