Gå til innhold
  • Bli medlem

Shimano beastmaster ul 1-7g 5,5`


Phaser

Anbefalte innlegg

Var innom butikken i dag og ble fristet til å legge igjen noen skattekroner. Men hva kan man bruke den til? Har noen rapala som jeg tenker er fin på denne. og lette spinnere. Hva tror dere er lurt? Og hvor stor fisk tåler egentlig denne lille stanga, har jo planer om en diger rugg :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker vi om AX-modellen her? Har en BX som er 1-11 g til Ørretfiske i skogsvann. Disse stengene er solide, har sett video/bilder og hørt om folk som har landet stor fisk på disse (både ax og bx). 5-10 kg og sånt. Så jeg tror stanga tåler ganske så store rugger ja. Når det er sagt er det også gøy å kjøre fisk under halvkiloen på disse.

Når det gjelder kasting med wobblere så er stanga ypperlig til det. Kaster mye med rappala countdown 5cm og kommer mer en langt nok ut til å få fisk. Ellers er stanga fin til små spinnere, sluker og til frilinemeite der man kun har en krok agnet med mark som kastevekt. Kan også bruke småsøkker og de minste duppene.

Kan nok trygt legge igjen noen skattekroner på denne ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om AX-modellen her? Har en BX som er 1-11 g til Ørretfiske i skogsvann. Disse stengene er solide, har sett video/bilder og hørt om folk som har landet stor fisk på disse (både ax og bx). 5-10 kg og sånt. Så jeg tror stanga tåler ganske så store rugger ja. Når det er sagt er det også gøy å kjøre fisk under halvkiloen på disse.

Når det gjelder kasting med wobblere så er stanga ypperlig til det. Kaster mye med rappala countdown 5cm og kommer mer en langt nok ut til å få fisk. Ellers er stanga fin til små spinnere, sluker og til frilinemeite der man kun har en krok agnet med mark som kastevekt. Kan også bruke småsøkker og de minste duppene.

Kan nok trygt legge igjen noen skattekroner på denne ja ;)

Tror det er BX av det jeg klarer å finne av bilder. Hvordan finner jeg det ut sikkert? Kjøpte den som ett sett med ei shimano 500 snelle (har ikke annet navn på seg) og en rull med Rapala Finesse 0.16 sene til 1000kr på den lokale sport1. Står Shimano BK-SP på ett lite merke og SDR med større bokstaver Også er det to felt med 7ringer i forskjellige farger på begge sider av Beastmaster merket. Kjennes ut som ei veldig god stang til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er BX av det jeg klarer å finne av bilder. Hvordan finner jeg det ut sikkert? Kjøpte den som ett sett med ei shimano 500 snelle (har ikke annet navn på seg) og en rull med Rapala Finesse 0.16 sene til 1000kr på den lokale sport1. Står Shimano BK-SP på ett lite merke og SDR med større bokstaver Også er det to felt med 7ringer i forskjellige farger på begge sider av Beastmaster merket. Kjennes ut som ei veldig god stang til prisen.

Det er nok BX selvom jeg ble usikker på det når du skriver det om de ringene, da høres det ut som denne, som er den første modellen av beastmaster:

SV400034.jpg

Det står også på stangtrekket om du fikk med det. De shimanosnellene som er å få kjøpt i Norge i str 500 er vel Shimano Sedona, Symetre, Shahara og Sienna så vidt jeg vet.

Til den prisen er dette et veldig godt kjøp uansett. Blir nok fornøyd med dette settet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånne ringer som på bildet ja. Står hverken AX eller BX på trekket så da er det nok en gammel modell. Er det stor forskjell på den og de nyere? Ser skitt fiske selger BX for 600 og CX for 850 Også er det 600 for den billigste snella du lister og 150 for sena kanskje? Så da er vi oppe i 1500 inkl frakt for BX Greit nok avslag for eldre modell selv om det hadde vært fint om de hadde opplyst om dette i butikken. MenMen Fanger sikkert fisk denne også :) Det er jo fiskern det står mest på regner jeg med.

Slagordet til de impotentes landsforening "Det er ikke oss det står på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til syvende og sist fiskeren det står mest på ja. Beastmaster har jo fått noen oppgraderinger siden sist, men tror ikke folk får noe mer fisk på dem for det. Den største forskjellen er muligens at vekten på stangen har gått ned på de nyere modellene. Aksjonen i stanga er også blitt kjappere. På den modellen du har er det vel helaksjon, på BX er det halvaksjon. Ellers er vel designet forandret litt. Tror for øvrig at den du har er mer solid enn den nyeste.

1000 kr for dette er ikke gæren pris og som sagt tror jeg at du har proritert skattepengene dine bra ;)

Skitt fiske!

mvh Mikael NJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dang.. betalte en del mer for min! Bra kjøp,, men ser flere her som anbefaler den for skogsvann.

Kall meg en krakk men jeg foretrekker teleskopstenger i skogsvann, helst litt korte. Blir mye gåing i buskaset for å komme frem forskjellige plasser og det er noe herk å få den med seg gjennom det uten å slå den sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ei utrolig god, og ikke minst morsom, stang! Har 1-11gr og har den som førstevalg for spinnfisket. 0,10 sene på min, og da kaster jeg like langt som med tyngre skyts, men har fordelen av å kunne fiske agnet roligere/tregere gjennom vannet. Ei stang på 5,5 fot er veldig enkel å ta med seg, og om nødvendig kan man dele den i 2. Har selv kjørt fjellørret på 2kg på denne, og det tåler den fint, selv om det går hardt utover nervene til fiskeren :mrgreen: Ørret på 250gr er også moro med denne stanga.

Bruker sluker på inntil 10gr (helst de på 4gr), spinnere str 0 og 1, og mikrowobblere fra Rapala. Alt fungerer veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prøvd den litt nå og er veldig fornøyd bortsett fra at det ikke har blitt noe fisk. Men det ble det ikke på de 5-6 andre stengene vi har med heller.

Stanga er jo veldig kort og om man deler den og bare holder den i hånda så går det veldig fint å komme seg fram. Blir jo enda enklere med teleskop da men.

Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.