Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny hengekøye fra DDHammocks!


Widowmaker

Anbefalte innlegg

Annonse

Hengekøye er topp. Jeg har så godt som alltid med meg hengekøye på tur, enten det er dagsturer på ski, padleturer eller annet. Jeg bruker den til å slappe av i eller som en "stol" til å sitte i. Og slik har det vært siden jeg første gang fikk en hengekøye på 70-tallet.

Om ikke lenge tror jeg en vil finne et assortert utvalg hengekøyer i de fleste sportsforretninger. I øyeblikket tror jeg ikke det finnes noen friluftsartikler med høyere avanse enn hengekøyer.

Jeg har mange, men den siste kostet meg den nette sum av 30 kroner og er kanskje den beste jeg har. Jeg kjøpte rip-stop bomull/polyester fra Danmark. Om en ser bort ifra myggnett og mer "avanserte" funksjoner behøver en ikke kunne sy heller, og tarp har jeg da sannelig mange av fra før ;-) Forresten kjøpte jeg "meshnett" til 9,90 pr m fra samme sted, og dette funker godt som innsektsnett. Hold dere forresten til sort nett, for det kan tidvis være ubehagelig å ligge uten å ha godt utsyn, som en har med hvitt.

Min mest brukte hengekøye er en modifisert poncho. Den funker som tarp, vindskjerm og hengekøye. Foruten som poncho, selvsagt. Men som overnatting er den i knappeste laget, en bør ha god mulighet til å ligge diagonalt og den bør være bred nok.

Jeg tror de sleste som forkaster hengekøye som seriøs overnatting har hatt erfaringer med dårlig oppsett.

For "budsjettjegeren" anbefaler jeg "travel Safe" sitt komplette oppsett med hengekøye med myggnett og overseil på "Magasinet". Jeg har denne, men har ikke prøvd den skikkelig siden jeg har mine egne varianter. http://www.magasinet...=0&prodid=11742

Til TS, fin blogg!

:smile:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.