Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkpose til sovepose


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Et annet billig alternativ er enkelt å greit å bruke en tykk og solid søppelsekk inni det vanlige kompresjonstrekket. Da stapper du posen som vanlig, 'setter' deg på posen og presser ut lufta, og snurrer posen for å tette. Så lukker du og strammer kompresjonstrekket;) Jeg bruker denne løsningen, og synes det fungerer knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en solid pakksekk fra Europris, 30 liter. Minner om en skipssekk med bærereim. Tykk, og tyngre enn disse andre vi snakker om. Putter den bare åpen ned i sekken, stapper sovepose, tøy og annet som må holdes tørt oppi og lukker. Bruker ikke det originale soveposetrekket, bare stapper den oppi. Tøyet har jeg i en pakkpose fra et telt jeg har liggende, for å holde litt styr på hva som er hva oppi der. Annet utstyr legger jeg i sekken utenfor pakkposen. Funker bra, og den posen går det ikke hull i sånn uten videre. Billig var den også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker STS Ultrasil compression bag til soveposen. Den er vannbestandig men ikke vanntett. Jeg bruker i tillegg en STS packliner i sekken som er vanntett.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Jeg leter etter en pakkpose til soveposen som er mer lang enn tjukk. Prøver å finne den mest effektive måten å pakke sekken på, siden jeg ikke vil bytte ut den 50L sekken min. Hvis jeg kunne funnet en til soveposen og en til klær, så hadde det gjort underverker for plassøkonomien tror jeg. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pakkposen som skal være mer lang enn tjukk når den er komprimert, så bruker jeg disse her: https://www.addnature.no/exped-waterproof-compression-bag-m-M526321.html?gclid=EAIaIQobChMIqsXi66O18gIVwhB7Ch2XEgHvEAQYAiABEgKBwvD_BwE&vgid=G610255&_cid=21_1_-1_9_2280_610255_330732752285_pla&ef_id=EAIaIQobChMIqsXi66O18gIVwhB7Ch2XEgHvEAQYAiABEgKBwvD_BwE&ev_chn=shop&campaign_detail=smart_shopping

Finnes også i ett hakk større, og ett hakk mindre. De har både ventil og stropper, noe som gjør at man får komprimert maks. Klem ut luft, lukk ventilen, stram, klem ut enda litt mer luft, stram.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig så har denne sekken ventil og er smalere og lengre enn de fleste andre pakkposer jeg har prøvd. Men der er det altså ikke stramming som hjelper til. Jeg har heller ikke prøvd sekken ennå, og tilsvarende sekk i mindre størrelse begynner å ta inn luft ganske straks etter at den er klemt ut, så om jeg skulle ha noe så viktig som soveposen i den ville jeg nok hatt backup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.