Gå til innhold
  • Bli medlem

Vaske dunpose i Stavanger


yalla

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Heisann,

Er det noen som kan anbefale et vaskeri for å vaske en (sommer)dunpose i Stavangerområdet?

Du kan da godt komme innen om og låne min vaskemaskin og tørketumler de har vasket og tørket ganske mange dun og vanlige soveposer de siste par år!;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å høre hvordan dunposen er etter noen vask i vaskemaskin.

Ajungilak anbefaler at dunposer og dun/fiber poser bør renses.

Renseveske: Perkioretylen (P)

Etter rensing må posen luftes i friskluft i minst 24 timer før den brukes.

Fiberposer bør vaskes. Dun / fiber poser kan eventuelt vaskes for hånd eller i en maskin som tar minst 7kg. tørt tøy.

Bruk 1/3 av normal dosering mildt tøy vaskemiddel.

Finvask 40 grader, skylling i minst 5 vann, sentrifugering max 30 sekunder, tørking i tørketrommel til posen er helt tør. Max 60 grader.

Jeg har noen fiberposer som har blitt vasket flere ganger i vanlig vaskemaskin og tørket i tørketrommel uten at jeg har merket noen forandring av posens egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.