Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store dehydrert mattråden


Tor Magnus

Anbefalte innlegg

Formålet med denne tråden er å liste alle merker av dehydrert (fryse- eller lufttørket) mat.

Hvis du har nye forslag så legg først og frem link til produsenten, men også utsalgssted om du ønsker. Jeg skal prøve å holde denne posten oppdatert med nye tillegg i tråden hvis moderatorene kan hjelpe meg med å ha tilgang til å endre den.

Produsentene er listet i tilfeldig rekkefølge og man kan gjerne kommentere på hva som er favoritter og hva man burde styre unna.

Real Turmat

Fuizion (Tilbake i drift!)

Adventure Food

Mountain House

Blå Band

Coleman

Backpackers Pantry

Expedition Foods

Farmer's Outdoor

Lyo Foods

MX3 (Ikke lenger mat)

Travellunch

Trek'n Eat

Backcountry Eats (Nedlagt)

HawK VittleS

Packit Gourmet

Pack Lite Foods

Enertia Trail Foods

Cache Lake

AlpineAire Foods

Natural High

Richmoor

Eldorado

Strive Food

Outdoor Herbivore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Et lite notat om Fuizion dessert (rissjokoladepudding m/appelsin og rispudding m/frukt):

Begge kommer med tykke blokker pudding som bør knuses før vann tilsettes. Ellers kan det gå x antall timer før det blir rehydrert.

Sjokoladepuddingen smaker definitivt sjokolade og er ganske god, men jeg lette forgjeves etter appelsinsmaken som ville gitt ekstra spiss.

Rispuddingen har store og gode biter av tørket frukt og er (etter min mening) en herlig avslutning på enhver middag. Søtt & syndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Smaken er jo som baken, men her er min mening etter helgens tur:

 

Fuizion: Chicken and mushroompasta with cream sauce: God(bedre en de fleste REAL jeg har smakt)

Fuizion English breakfast: ikke særlig god (hadde ikke de helt store forhåpningene til denne, men måtte prøve)

Fuizion: Sweet sour pork with noodles: helt ok

Trek`n Eat lax og pasta: veldig god

Trek`n eat pasta nøtkøt: veldig god

 

Turkameraten spiste 2 andre varianter av Trek`n eat som han var veldig fornøyd med så det ser ut som om REAL har fått seg en god konkurent på både pris og smak på det norske markedet!

 

Posene til Fuizion er smale og lange så det er vanskelig å spise rett fra posen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også testet Fuizion på noen turer og syns de smaker mye bedre enn Real. Mine favoritter så langt er Chicken Jalfrezi with Rice og Thai Green Curry with Rice. Jeg syns det går helt greit å spise rett fra posen.

På de første bestillingene fikk jeg gratis frakt mens sist betalte jeg £12.75 for tre poser og da blir prisen litt stiv (ca. dobbelt av Real kjøpt på salg hos XXL). Litt færre kalorier enn Real også. Fuizion har også veldig ofte utsolgt i lange perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje Real Turmat fra DryTech kommer litt ufortjent dårlig ut fordi mange har spist haugevis av maten deres, gjerne dagevis i strekk og blitt lei. Da blir enhver avveksling (nesten i hvert fall) lett å skyte litt høyere opp enn ellers. Dette betyr for øvrig ikke at jeg er uenig i det som skrives, men nevner det særlig for dem som ikke har smakt f.eks Real Turmat ennå.

 

Selv legger jeg mer vekt på maten på tur nå enn noen gang og bruker stort sett bare slik posemat som nødreserve, men det er ikke tema for tråden.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffar2, on 20 May 2013 - 15:20, said:

Fuizion English breakfast: ikke særlig god (hadde ikke de helt store forhåpningene til denne, men måtte prøve)

Jeg prøvde også denne (også med mistanke om at dette kunne være himmel eller helvete) og de knasende pølsebitene gjorde dette definitivt at den havnet i den siste kategorien. :)

koffar2, on 20 May 2013 - 15:20, said:

Posene til Fuizion er smale og lange så det er vanskelig å spise rett fra posen

Visstnok er de nye posene deres korte og brede så det kan hende du har fått tak i noen litt eldre pakker.

_OS_, on 20 May 2013 - 21:05, said:

Jeg har også testet Fuizion på noen turer og syns de smaker mye bedre enn Real. Mine favoritter så langt er Chicken Jalfrezi with Rice og Thai Green Curry with Rice. Jeg syns det går helt greit å spise rett fra posen.

Helt enig i at disse er knall. Chicken Jalfrezi er en høydare når man har hatt en lang dag på beina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte e-mail til Fuizion med spørsmål om når de ville få inn igjen frysetørret middag og her er svaret:
 

Hi

 

Thanks for your email but unfortunately the company is experiencing some trying times at the moment and we ‘re not sure when production will start if at all

 

Kind regards

Tony

 

 

Kind regards

 

Tony Simmonds

Managing Director

 

 

Litt trist hvis de må legge ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Melding på fb-siden til Fuizion nå:

 

Tony and Alison are so sorry to have to inform everyone that we have had to cease trading. We have been trying to secure funding to move the company forward for some time now, but to no avail. As successful as the food has been, we could not make enough of it to make a profit. So without further investment in additional Freeze Dried Machinery we have been unable to boost production enough to make the company viable. Therefore we have made the very difficult decision to call it a day.


We would like to thank everyone for all their support over the last few years and if anyone knows of someone who would like to buy a Freeze Dried Food company, please point them our way.

All the very best 
Tony and Alison
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet Mountain House på hengekøyetreffet. Kylling karri-et eller annet. Luktet godt, men smakte lite. Men konsistensen var kanskje hakket hvassere enn Real. Med ekstra chilipulver og karri ville det blitt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karri kyllingen til Mountain House mangler karri, men adskillig mer enn i Reals tilsvarende. Testpanelet til enkelte av disse produsentene lever vel på fiskeboller og synes Grandiosa er heite saker.

 

Synd med Fuzion. Skal se hva jeg får tak i fra Packit Gourmet (som sender til et lite knippe land, hvorav ett er Norge!). Bortskjemt med Fuizions desserter og hvem liker vel ikke et firma som selger moonshine?

 

 

Hvilken var det som fikk tommelen helt ned på hengekøyetreffet? Eldorado?

 

 

Søren, vi burde bruke treffene til uformel testing av tørrfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer nok i løpet av helgen, så bare finn hva du skal ha.

Selv er jeg solgt på "The Big Easy" og "Texas State".

 

 

Ellers har jeg en pose Chicken Jalfreezi... snufs... går den tunge veien bort til G-sport i dag for å fylle på med "hverdagsmåltider".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.