Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg planlegger sykkeltur med telt, sannsynligvis alene


TV Sindre

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger en sykkeltur med telt i ryggsekk neste sommer. Teltturen skal vare tre netter. Jeg har et 4-manns telt som er vanntett og en tur-ryggsekk. Jeg er vant til å sykle. Jeg har en liten vannkanne som er 2,5 liter. Jeg har aldri gjort dette før, men det blir på mark eller i skog. Jeg tror den enkleste løsningen er å bruke telt. Jeg har sovepose. Jeg har brukt teltet noen ganger før.

Teltturen blir i Sveio kommune i Hordaland. Jeg kjenner ingen som er interessert i friluftsliv, fordi de jeg kjenner liker flyturer og bilturer. Derfor blir jeg alene på den første teltturen alene. Har dere noen tips til meg om hvordan jeg skal klare å finne noen bekker med rennende og rent drikkevann i Sveio kommune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sindre,

har syklet en del før her i Norge. De fleste sier at det er enkelt å finne drikkevann. Jeg synes derimot at i praksis kan det være litt av en utfordring her og der. På en fleredagers tur bruker man en del vann for drikke selvsagt, (opp-)vask og pusse tenner, og hver gang er det overraskende hvor mye man egentlig bruker til slike ting.

Jeg skal også pa sykkeltur om sommeren, i ei uke, og tar i alle fall flere liters med fra starten. Jeg bruker ikke ryggsekk men tilhenger. Da er det litt enkler med plass.

Underveis er jeg alltid på utkikk etter campingplasser hvor en kan fille vannkanne. Er ikke kjent med Sveio kommune.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveio kommune er langs kysten på Vestlandet og der er ikke mange bekker å finne hvor som helst. Det er mer enn nok landeveier i den kommunen, men det blir vanskelig å finne et sted der hvor det går an å slå ned et telt. Det er mye stein og myr på markene. Og så er det mange store hager som folk eier som ofte er vanskelige å legge merke til. Jeg tror ikke problemet blir å finne vann på turen, men problemet blir å finne et greit sted å slå ned teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.