Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om Styggehøe og Kyrkja


Gaute Michel

Anbefalte innlegg

Spørsmål om Styggehøe:

Fredag 27 juli kjører jeg ned til Spiterstulen. Lørdag den 28 juli tenker jeg å gå til Styggehøe. Dette blir en alene tur. I fjor gikk jeg alene til Galdhøpiggen fra Spiterstulen. Brukte litt over 5 timer opp (og 5 timer ned). Jeg regner med at Styggehøe ligger innenfor mitt kondisjonsnivå. Men jeg har et spørsmål. Jeg bruker kartene på www.ut.no som referanse for spørsmålet.

Jeg har sett litt på forumposter angående denne toppen og gps referanser og forstår det slik at man går til venstre for den lille breen på vei opp? Når jeg er på toppen 2213, ser jeg at det går en liten egg ned mot et punkt 2011 som er på vei mot Nørdre Bukkeholstindan. Er punktet på 2011 et realistisk sluttpunkt for denne soloturen eller er det for bratt ned og for bratt opp igjen? Er foreløpig ikke så veldig begeistret for luftige områder og har på det nåværende tidspunkt ikke tenkt på å komme ut for områder hvor jeg trenger tau. Ellers er tilbaketuren langs samme rute for å nå Spiterstulen igjen. Finnes det linker til bilder som viser akkurat denne eggen fra 2213 og ned til 2011?

Spørsmål om Kyrkja:

Søndag den 19 august er det planlagt tur til Kyrkja. Nå skal jeg ha med familie fra USA som aldri har gått i fjellet før. Dette er en langhelg, så det blir nok lettere turer for dem også. Men selv har jeg lyst til å nå denne toppen. Jeg har sett noen YouTube videoer av turer til Kyrkja og sett noen bloggposter med bilder. Foreløpig ser det greit ut. Men jeg har ikke klart å se området som betegnes som vanskelig. Noen sier det er enkelt og andre vanskelig. Har også lest noe om at 2 av 10 snur rett før toppen, inklusive en kamerat som forsåvidt ellers ikke har noe problem med å komme seg opp Munken, et klatrefelt i Trøndelag.

Jeg skjønner at dette er individuelt, men er det noen som kan legge ut noen linker til bilder som viser området hvor folk snur. Hvordan ser det ut rundt det vanskelige området?

Takker så meget på forhånd.

Gaute

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. oi. Dette så jo spennende ut.

Spørsmål 1

På det øverste bildet, ser det jo fremkommelig ut. Men hvor ville damen (som vi ser i venstre bildedel på øverste bildet), ha befunnet seg hvis hun hadde vært i det nederste bildet der hvor vi ser hele toppen?

Spørsmål 2

På det nederste bildet, er det tråkket man ser helt til høyre på fjelltoppen man går for å komme opp?

Kyrkja blir gått nå i august, og jeg gleder meg. Men jeg ser allerede nå at jeg kommer til å ha sommerfugler i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.