Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av kokesystem


Schaueren

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe mitt første kokesystem, og jeg håper dere har gode råd.

For å være ærlig så er det eneste jeg har laget mat på tidligere er disse "gode gamle" rødsprit stormkjøkkene.

Jeg ønsker et lite og lett system, og jeg trenger også panne og kjele. Det skal kun brukes til høst, sommer og vår.

Inne på Fjellsport har de disse Jetboil på tilbud denne uken, og jeg lurte på om dette kunne være noe? Har lest gjennom et par tester og de virker gode.

Hvordan er disse til å steke mat på? Jeg ser man må ha adapter for å bruke Jetboils egen stekepanne til, og den vil jo da stå høyt og kanskje litt ustødig?

Noen med gode tips?

Setter stor pris på svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har et godt gammelt stomrkjøkken fra trangia, så er da det helt brukandes fortsatt. Du kan evnetuelt kjøpe gassbrennerinnsats (fås på xxl og alle de andre store kjedene) for å få opp effektiviteten. Skal du bare ha tre-sesongs kan du jo også se på brennerhode til gassboks. Som f.eks. denne som også har en liten kjele og panne: http://www.oslosportslager.no/produkt/optimus-crux-gassbrenner-mterra-weekend-he-kjelesett-28539.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn

Skal du bare ha tre-sesongs kan du jo også se på brennerhode til gassboks. Som f.eks. denne som også har en liten kjele og panne: http://www.oslosport...sett-28539.aspx

Håller med! Allt få plats i kökkärlet. Observera att Crux-brännaren är vikbar, så den blir mycket platt när den packas ihop.

Komplettera med en stekpanna av något slag. Litet, lätt, mycket packbart och effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to typer brennere den ene er en primus omnifuel multifuelbrenner, den andre er en gassbrenner, ogsåfra primus, en express stove. Min erfaringer er at vist du skal koke vann så kan du likegodt bære litt lettere og kjøpe en gassbrenner, vist du skal lage mer avansert mat som grøt, pannekaker osv. Så ville jeg ha satset på en Multifuelbrenner, den fordeler varmen mye bedre og har mer effekt og fungerer bedre I dårlig vær. Med andre ord vil jeg anbefale primus omnifuel, og bært litt flere gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.