Gå til innhold
  • Bli medlem

Gå fra Alta og over til Lakselv, gjennom stabbursdalen. Noen som har gjort dette før?


Anbefalte innlegg

Annonse

Flott område med masse fine fiskevann og ikke minst Stabburselva. Noe hvitfisk inni nasjonalparken men mye flott ørret og røye også selvsagt.

Et grovt forslag til rute som jeg har tatt et par ganger. Fly til Lakselv, buss/taxi ut til Stabbursnes og så Taxi til Alta flyplass i andre enden.

http://hvor.no/l/nafouriness

Kanskje litt langt hvis dere hovedsakelig skal fiske.

Eventuelt kan dere også gå ut lenger nord på sennalandet, men da blir det kanskje litt dyrt med Taxi til Alta.

Sjekk ut http://www.boreal.no for busstider der oppe.

flyr faktisk til Lakselv om 5 timer, gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@andre_emu: beklager jeg måske high-jacker tråden. men mit spgsml kan du sikkert også bruge. håber i får god tur. knæk og bræk

@viddal: GOD TUR!

og til når du kommer hjem: hvordan er overgangen over elven de to steder hvor ruten krydser? mener at huske at Stabburselva i området ved den nordlige vadning er dyb og ganske hurtig. den rute du angiver kunne med lidt modifikation være rigtig spændende for mig.

jeg krydsede Okselven i minusgrader oppe ved E6 medio oktober....det var koldt, så jeg ville gerne "ruste mig" til jeg kommer derop til høsten, evt af din rute.

har om efteråret gået fra 1."stabbursnes ad stabburselva til okselva", og fra 2."stabbursnes ad stabburselva-stabbursdalsvatn til alta". begge ture er guld! fik godt m fisk i elven, mere et spgsml om de vil bide, for de er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.