Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett tilgjengelige teltplasser i nordmarka


slemmo

Anbefalte innlegg

med utgangspunkt i Maridalen, gjerne ved et vann hvor det er litt gress og svaberg.....skal ha med dama på telttur og dette var kriteriene.....

selv er jeg ikke spesielt kjent i nordmarka selv. det bør heller ikke være plasser hvor det er mye folk, vi kommer til å sykle og det gjør ingenting om man må dytte syklene litt for å komme til en litt bortgjemt plass.

tittet litt på Fagervann på kartet f.eks og det så jo greit ut forutsett at det ikke er noe særlig trafikk der.....kanskje på vestsiden f.eks.

og for min del bør det være mulig å få fisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fagervann blir det i allefall mye dytting,kun stier dit,og lite trafikk. Med Skar som utgangspunkt blir det ikke mye sykling på vei,den går kun til Øyungen(der er det som oftest folk)

Vanskelig å finne usjenerte vann så nære byen tror jeg,med ett annet utgangspunkt(Hammern,Movatn,Nittedal;Sørkedal osv),kan dere trenge lengre inn,og finne idyllplassen.

Bon voyage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonymous

Vestsiden av Nordre Langvann i Lillomarka, ikke så langt opp fra Snippen stasjon, er ganske fin.

Dog noen få hytter på andre siden, men neppe det mest besøkte vannet i Marka.

God tur!

Hilsen nina d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fine plasser langs Rottungen. Grit å sykle inn fra Hammern eller fra Movann via Tømte hvis du liker motbakker.

jepp, vi syklet faktisk innom rottungen en gang vi skulle videre oppover mot kikut, hvordan er det å komme seg rundt vannet på sykkel?....så det lå en del folk i telt på den siden det var hytte, hvordan er det rundt resten av vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke rundt Rottungen uten å bære sykkelen over lange avstander.

Både Bjørnsjøen, Hakkloa og Sandungen har mange fine, lett tilgjengelige teltplasser.

Bjørnsjøen har vi prøvd, makan til campinghelvete har jeg aldri opplevd i skogen noen gang, festing og bråkete unger osv, 50-100 meter mellom teltene rundt hele sjøen, kanskje lett tilgjengelig, men vi sleit med å finne en teltplass som ikke var opptatt.

jeg får vel bare se meg litt mer omkring så dukker det kanskje opp noen rolige plasser etterhvert.

Begynner vel å lure på om ikke østmarka er et bedre alternativ egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fine plasser langs Rottungen. Grit å sykle inn fra Hammern eller fra Movann via Tømte hvis du liker motbakker.

Rottungen er fint med dama. Sikkert ikke allverden folk der nå og i alle fall 2-3 store fine plasser bort fra veien. Parker sykkelen ved avkjørselen til Gåslungen går, følg vannets østside og du kommer til 2 av plassene. Det er nok 20 min å gå...

Dette vannet er nok fremedels litt varmt for fiske, men kanke få i pose og sekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.