Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskedupp


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg sverger til ørretbomber eller Andersduppen! Jeg syns jeg får mer fisk når mark og sene får gli fritt i duppen, men bare husk å la fisken få smatta marken skikkelig i seg før du gir tillslag. Jeg teller til ti når jeg ser at fisken begynner å trekke ut sene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synker sakte mot bunnen, noen ligger oppå vannet som en dupp (de nyere typene tror jeg ligger, ikke står rett opp og ned i vannet) og noen legger seg under vannflaten. Jeg er langt fra noen ekspert på dette, men jeg har lagt min elsk på disse rakkerene.

Står litt her : http://www.gero.no/kategorier/dupper-og-sokker/orretbomber.aspx (mulig dette er reklame, men det var det første jeg kom over når jeg søkte som forklarte de enkelte bombene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ørretbomberene veldig godt. Forskjellen er vel egentlig hvordan man vil at agent skal drifte, eller ikke drifte. De flytende drifter raskest, deretter kommer intermediate, så synk som etterhvert legger seg på bunnen. Forstår det iallefall sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.