Gå til innhold
  • Bli medlem

Oslo-Lofoten-Oslo på 10 døgn - tips?


Anbefalte innlegg

Etter fjorårets tur har bestekompisen og jeg tenkt å legge ut på en lignende tur også i år.

Planen er å kjøre sånn (Oslo - Mo i Rana - Lofoten/Vesterålen - Moskenes - Bodø - Sandnessjøen - Bronnøysund - Oslo ; eller omvendt) og sove i telt eller i bilen.

Vi har planlagt 10 døgn.

Ja, jeg vet at det er lite og at det blir mye kjøring, men det blåser vi i. :P

Er det noe dere ville anbefalt å endre ellers?

Noe spesielt vi burde se langs ruta?

Noe spesielt utstyr dere ville tatt med?

Ingen av oss har fisket før - tror dere vi har en sjanse å fange en fisk med en billig eller selvlaget fiskestang? :D

Eller er det fullstendig usannsynlig å klare uten veidledning?

(Jeg synes det hadde vært kult å kunne putte stangen i vannet vi telter ved, vente en time og så kaste fangsten på grillen... men det er kanskje litt naivt?)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom i dag fra loffetur oppover kysten med unger og telt ett. Jeg tror du har undervurdert antallet ferjer du må ta langs rv 17. Det tar mye tid og tempoet blir sånn så som så. Myyyye kø nå...

Så vi tok hurtigruta fra nesna til Brønnøysund på returen... Kostet bare 400.- for bilen... Så vil du se mye av Lofoten kan du jo bruke mye tid der og deretter kjøre bilen om bord på hurtigruten og ta den sørover for å se kysten... Obs - mye tysk popmusikk fra 60 tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ok, nei da dropper vi nok de små ferjene, takk!

Da må jeg bare høre med kompisen min - vi er tyske selv, men bor/jobber i Norge og han er litt allergisk mot våre landsmenn. :D

Han er redd for å bli sett på som en av disse gutta: :mrgreen:

Hvor lang tid tar det ca. med hurtigruta?

Bør vi forhåndsbestille billettene?

I fjor endte vi opp med å tilbringe halve dagen i Moskenes fordi vi ikke hadde kjøpt billettene på forhånd..

Det vil vi helst unngå - men samtidig blir det jo også litt vanskelig å vite helt eksakt hvilken avgang vi rekker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.