Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppblåsbart liggeunderlag, hva bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Har ett Mammut Softskin 5 cm selvoppblåsende og Bamse 14 mm skum fra før, men ønsker

noe som er tykkere og mindre, samt økt komfort.

Tenkte å satse på ett oppblåsbart med isolasjon, 7-9 cm tykt, 3-sesongs bruk, dun eller syntet.

Jeg har sett tester og lest mye på forumet her, men det er så mye i jungelen der ute at det halve kunne vært nok.

Dessuten utvikles produktene konstant, så en 2 år gammel test er ikke helt til å stole på.

Ender ofte opp med Exped Synmat som en god kandidat, men tipper dere der ute har noen tips/erfaringer.

Er det lett å falle av, eller har alle stoppkant/anti-skli stoff?

Innebygget pumpe er vel en fordel, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thermarest Neo Air regular på tilbud på Sport1 Storgata(Oslo) til 999,-. Hadde hvertfall en del igjen når jeg var innom der onsdag.

Alternativet er Exped Synmat UL7. Koster vel fra 999 den også på nett.

Jeg har brukt Synmat en del og synes den er super. Veienr 450gr. Neo Air var ikke på tilbud og kostet vel 1700-2000 når jeg skulle kjøpe så da ble det Synmat istedet.

Har ikke falt av midt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped Synmat 7 UL er genialt. Koster ca 1000 lappen, veier 450g, tar like mye plass i sekken som en liten termos og det tar 1,5min og blåse opp. Anbefales!

går enda raskere hvis du bruker pumpebagen, som er med på årets modell. Tar ca 0 tid .

Her er forresten video med synmat ul og schnozzelbag(som sagt er denne inkludert i årets modell).

http://www.youtube.com/watch?v=INHVFeS3uw0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som kan si noe om kvaliteten på Exped Synmat UL - kontra vanlig Exped?

hva mener du med vanlig exped? Ikke UL-varianten? jeg ser forøvrig lite problemer med exped sin UL variant kontra f.eks. Mammut light pump mat. Så lenge du bruker liggeunderlaget til vanlig bruk, og ikke ligger på nåler, spisse steiner etc. så burde det ikke være noe problem. Hvordan synmat ul i slitestyrke kontra vanlig synmat er, vet jeg ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg et godt liggeunderlag for første gang, og har egentlig bestemt meg for Exped downmat 7M på Oslo sportslager. Men når jeg sammenligner det med Synmat 7M lurer jeg på: Hva er egentlig forskjellen i bruk på et liggeunderlag med dun og et med mikrofiber?

Downmat 7M 898 g 183x52x7 cm (23x16 pakka) R-verdi 5,9 -24 grader 959,-

Synmat 7M 877 g 183x52x7 cm (21x15 pakka) R-verdi 4,9 -17 grader 1290,-

Fant tråden "downmat vs synmat" var litt rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 UL med sznooselbag ser genialt ut. Noen som vet om det går an å pumpe opp f.eks 9 cm syn/downmat på samme måten, også om det er innebygd pumpe?

schnozzel kan du bruke på alle expedunderlagene som har den type plugg. Om man har de med integrert pumpe, kan man kjøpe flatvalve adapter. Downmat/synmat har vel integrert pumpe, mens UL versjonene har ikke.

http://www.amfibi.no/search.aspx?searchstring=Schnozzel

Der har du ref. til både flatvalve+schnozzel pumpbag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.