Gå til innhold
  • Bli medlem

Reinheimen gåtur


Grensejægern

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg planlegger en lengre gåtur i Reinheimen. Begynte i utgangspunktet med ideen om å gå fra Lom hvor vi har hytte til et sted på Sunnmøre hvor jeg bor. har funnet ut at det er best å gå gjennom Reinheimen. Nå har jeg ikke all verdens tid, og har ca. en uke på turen. Da må jeg vel gå opp imot 4 mil om dagen eller noe slikt, så jeg ser på litt kortere alternativer. Noen som har gjort noe lignende? Og har forslag? Hvilken rute bør jeg/vi ta? Tenkte i utgangspunktet på å gå ned i Geiranger, men er usikker på terrenget mellom Reinheimen og Geiranger.

Forslag og innspill tas i mot med takk! Skal også oppdatere tråden hvis det blir noe av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen min var egentlig å dette ned på Lesja men det tok mer tid enn jeg trodde så derfor avsluttet jeg på Billingen. Rimelig enkelt å komme seg ut av heimen uansett hvor man skulle befinne seg da det er mulig å få tak i både buss og tog innenfor en dagsmars.

Det ble mange høydemeter på denne turen men det er nok litt snillere i øst.

Jeg var på beina stort sett hele dagen men tok meg god tid til fisking og padling som sagt. En dag lå jeg værfast i tåka.

Hadde vel snitt på 1.5mil om dagen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å unngå en del høydemeter når du skal vestover men følger du stiene så er det ikke så ille. Du kan sikkert snirkle deg avgårde rundt toppene og ende opp på Reindalseter i Tafjord uten å slite deg helt ut. Men har du lett oppakning og er på en ren gåtur vil jeg absolutt anbefale å komme deg opp i høyden, noen fantastiske topper og utsikter der inne.

Så lite med dyr på denne turen. Brukte packraft til padling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.