Gå til innhold
  • Bli medlem

Fottur, Hardangervidda- sommer


*Arwen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen gode turforslag til en 3-4- dagers fottur på vidda?

Gjerne med utgangspunkt fra Tuva, Hakesetstølen, evt. Finse, Ustaoset..Geiloområdet..

Hytte til hytte eller telt..

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lureste dere etter mitt syn kan gjøre er og kjøpe dere ett turkart over hardangervidda og utfra det legger opp en rute dere ser for dere at er overkommelig. Ved å lese kartet vil dere selv kunne velge hva slags terreng dere vil gå i; flatt, mye stigning, myr, mange spennende fiskevann etc. Om jeg likevel skulle komme med ett konkret tips så er Halne fjellstova med ferje over fjorden ett godt utg.punkt. Tinnhølen og videre innover mot langesjøen er ett alternativ, men en spesifikk rute blir vanskelig å anbefale da refererer jeg igjen til kartet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg inn i denne tråden med følgende spørsmål:

Finnsbergvatnet mellom Krekkja og Finse - Campet der i påsken, men er det fint der om sommeren også??

Og vet noen noe om det er fisk i vannet?

Tenker å rusle fra Fagerheim til Finsbergvatnet, tror terrenget er fint og ikke for krevende da vi skal gå med to hunder med kløv som ikke akkurat går på plass for å si det slik... :-) Trekkhunder trekker som kjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra med både ørret og røye i Finsbergvann. Nydelig camp på Sumtangen, på sørsiden. Spennende tufter fra jernalder og middelalder, hvor det ble fanget rein som svømte over. Se godt etter, så ligger det reinbein over alt rundt buene. NB, fredet, ikke grav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.