Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske og telting i Stølsheimen.


Chris!

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat tenker oss noen turer i sommer for telting og fiske i Stølsheimen. Lurte på om Stølsvatnet var ett bra utgangspungt? Eller om Selhamar kanskje er bedre? Andre forslag mottas også med takk!

Blir overnatting i telt, da vi liker det best! Og vil jo ikke kjøre den sosiale angsten min for hardt :P

I første omgang blir det en helg. Så tips til passende todagers telttur/fisketur er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Var i området for ganske lenge siden, flott tur området i hvert fall. Ble ikke noe fisk på meg (sen høst!), og kaldt og vått også, men på + siden ingen skolegrupper på DNT hyttene! Har ellers ikke mye og legge til, bortsatt fra at du bør ha godt med impregnering og regntøy, og kanksje ikke forvente storørretten! Må dra tilbake en gang (men satser denne gangen på området rundt Vatnane DNT hytta med telt, opp fra Arnafjorden og ned mot Matre...ser helt sykt ut (men tror det er lite med fisk)..tungt opp også fra Arnadalen!

tight lines

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stølsvannet er bra startpunkt. Du kan kjøre helt opp til demningen og parkere der. Derfra kan du gå til Solrenningsvannet og fisk får du nok der. Det er fiskekort i nordre halvdel av vannet, dvs i området der Solrenningshytten ligger men ikke på sørsiden.(nb:fiskekort er ikke noe spesielt dyrt fleste steder i Norge synes jeg, opplevelsen tatt i betraktning...!!!) Telt plasser er det mange av. Dag to kan du gå til Berdalsvannene om du vil. Fisk får du der også, god steikefisk men ikke stor. Så går du på Sørsiden av Stølsvannet tilbake til bilen igjen. Bratt terrent men ok å gå. Se på Bergen-Turlag sine sider eller søk på ut.no og se kart med turstier.

Det er mange fine områder i Stølsheimen, disse kan du kjøre nokså nærmt med bil til via anleggsveier. Via Eksingdalen, Modalen , Vikafjell, eller Stordalen+++++. Dette finner du på kart eller omtalt på Turlagssider.

Selhamar området er fantastisk fint, her kommer du til ved f.eks Vikafjell. Her kan du også ta storfisken. Men det er mye å ta av så jeg anbefaler deg å kjøpe turkart som de har over Stølsheimen og for ikke å gå deg ihjel er det nok å holde seg rundt de nevnte vannet.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.