Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling rundt Stad.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og en kompis har tenkt å padle rundt Stad (Åheim - Florø) i slutten av juli. Er det noen som har erfaring med denne strekningen?

Hva bør man få med seg, og hva bør man være oppmerksom på?

Kompisen min har lang padleerfaring mens jeg har mest kano-erfaring.

-Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Padlet Trondheim -Oslo i fjor og fikk erfare Stad. På sommers tid går Redningsskøyta denne strekningen daglig, ta kontak med de for å få siste nytt om værforhold. Det er ofte (alltid) mye sjø på denne strekningen så det er en fordel om det har vært lite vind i noen dager, da slipper du unna med kun dønninger. For min del ble det en 4 timers etappe uten å slippe åre, det ble en kraftanstrengelse både fysisk og mentalt. Et viktig råd er å holde god avstand fra land (400-500 m) da slipper du "rekylsjø".

Uansett er det en fantastisk havstrekning, men tenk sikkerhet :cool:

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.