Gå til innhold
  • Bli medlem

Druknet Iphonen :( Ny telefon! Hva med disse ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Drukna Iphonen min, må derfor bestille ny telefon.

Jeg må ha en smarttelefon med de funksjonene som de nyeste telefonene har i dag.

Problemet er at jeg ikke har noe peiling på Specs.

Jeg ser at det nettopp har kommet ut to nye telefoner fra sony som skal tåle mer enn normalt.

Kan dette være noe greier, hvilken hadde resten av fjellfolket valgt og hvorfor ?

http://www.teknofil.no/artikler/vanntette-mobiler-fra-sony/109708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2300-2600kr.

Men er ikke på markedet enda..

Kan du vente noen dager eller uker så ser det ut som en fin mobil for tur og jobb.

Samsung GT-S5690 Galaxy Xcover har vært på markedet en stund, ~1700kr.

Dårlig skjerm oppløsning og kontrast er det jeg merker når jeg låner dama sin Xcover vs min S2.

Men hun er fornøyd da, denne er også IP67.

Men billigere IP67 mobiler vil bli en nedtur ift iPhone som du hadde.

Vurdert ny iPhone (om du har endel Apps og liker iphone og apple) + en robust dum-mobil med en ukes batterilevetid i tillegg.?

Eventuelt iphone + IP67 cover/kapsling

(og det kommer fra en som hater apple)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke ny Iphone nei eller annen telefon som ikke tåler en vannsprut !! Er Møkka lei av å "passe på" !!

I Linken så var det to modeller : Xperia acro S og Xperia go.

Vet ikke om det er verdt å betale 2 lapper ekstra for den dyreste, hva tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hvem akkurat du skal kjøpe er vanskelig for noen andre en deg å vurdere...

Jeg som tek.geek bruker alle funksjoner og muligheter en smarttelefon kan by på, jeg hadde kjøpt den med best kamera raskest prosessor og nfc..

Er du en ring-sms-yr bruler, så holder det lenge med den billigste..

"IP67" mobiler vil alltid være vesentlig tykkere og tyngre en vanlige, sånn sett hadde jeg ikke kjøpt noen av disse. Men S3.. ;-)

Sendt fra Tapatak S2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har xperia active i dag, og er fornøyd med den. Prøvde samsungen i butikken og syns skjermen på sony xperia active er bedre i bruk selv med beskyttelse film på. Største ankepunkt er batteritid for min del. Om jeg nesten ikke bruker den, holder den ett par dager. Med litt surfing i matpausa og lydbok i bilen til og fra jobb så må den lades før sykkeltur på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en Xperia active (tror jeg det er). Han datt på sjøen med den i lomma i forrige uke. Var ikke tilstede selv så jeg er ikke 100 på detaljene, men han sa han bare lot den tørke og den funker som om ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en Xperia active (tror jeg det er). Han datt på sjøen med den i lomma i forrige uke. Var ikke tilstede selv så jeg er ikke 100 på detaljene, men han sa han bare lot den tørke og den funker som om ingenting har skjedd.

En kompis av meg har en Xperia active (tror jeg det er). Han datt på sjøen med den i lomma i forrige uke. Var ikke tilstede selv så jeg er ikke 100 på detaljene, men han sa han bare lot den tørke og den funker som om ingenting har skjedd.

Takker for alle svar ;)

Jeg har sett på Active, den blir i minste laget for meg.

Samsung GT-S5690 Galaxy Xcover har jeg og sett på, men mistenker at den er litt for treg/svak ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke anbefale deg hverken det ene eller andre hva angår ny tlf, men som iPhone eier kan jeg i hvert fall gi noen råd og tips for å unngå at andre skal oppleve det samme som deg.

Vanntett cover fra Lifeproof fungerer utrolig bra, og i tillegg til at telefonen er beskyttet mot regn og fuktighet så kan du faktisk filme og ta bilder under vann med din iPhone. Om du i tillegg koster på deg et solcelleladet ekstrabatteri fra DealExtreme så vil din iPhone fungere utmerket på en ukestur i all slags vær, uten bekymringer vedrørende fuktighet eller kapasitet. Med en totalkostnad på i underkant av kr. 600,- synes i hvert fall jeg det er verdt det.

Som sagt, dette er bare noen tips for at andre iPhone eiere ikke skal havne i samme problemstilling som deg, og lykke til med ditt valg av ny og mer pålitelig telefon :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke anbefale deg hverken det ene eller andre hva angår ny tlf, men som iPhone eier kan jeg i hvert fall gi noen råd og tips for å unngå at andre skal oppleve det samme som deg.

Vanntett cover fra Lifeproof fungerer utrolig bra, og i tillegg til at telefonen er beskyttet mot regn og fuktighet så kan du faktisk filme og ta bilder under vann med din iPhone. Om du i tillegg koster på deg et solcelleladet ekstrabatteri fra DealExtreme så vil din iPhone fungere utmerket på en ukestur i all slags vær, uten bekymringer vedrørende fuktighet eller kapasitet. Med en totalkostnad på i underkant av kr. 600,- synes i hvert fall jeg det er verdt det.

Som sagt, dette er bare noen tips for at andre iPhone eiere ikke skal havne i samme problemstilling som deg, og lykke til med ditt valg av ny og mer pålitelig telefon :grin:

Jeg kan ikke anbefale deg hverken det ene eller andre hva angår ny tlf, men som iPhone eier kan jeg i hvert fall gi noen råd og tips for å unngå at andre skal oppleve det samme som deg.

Vanntett cover fra Lifeproof fungerer utrolig bra, og i tillegg til at telefonen er beskyttet mot regn og fuktighet så kan du faktisk filme og ta bilder under vann med din iPhone. Om du i tillegg koster på deg et solcelleladet ekstrabatteri fra DealExtreme så vil din iPhone fungere utmerket på en ukestur i all slags vær, uten bekymringer vedrørende fuktighet eller kapasitet. Med en totalkostnad på i underkant av kr. 600,- synes i hvert fall jeg det er verdt det.

Som sagt, dette er bare noen tips for at andre iPhone eiere ikke skal havne i samme problemstilling som deg, og lykke til med ditt valg av ny og mer pålitelig telefon :grin:

Bogge, har du denne ?

Bruker du "casen" hele tiden eller tar du den på kun ved behov ? Litt styr å ta den av og på hele tiden i såfall.

Vil ikke den luka som dekker ladeporten bli slarken/slitt etter hvert ?

Fungerer den ladeenheten og bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du "casen" hele tiden eller tar du den på kun ved behov ?

Bruker den hele tiden når jeg er på tur, det er da jeg har behov for den. Fisketurer, båtturer, tur på stranda osv. Bruker den ikke når jeg er på jobb eller hjemme.

Vil ikke den luka som dekker ladeporten bli slarken/slitt etter hvert ?

Det er mulig, men den fungerer fint nå. Dessuten er det 1 års garanti fra Lifeproof så det bekymrer meg ikke.

Fungerer den ladeenheten og bra ?

Den fungerer utmerket for meg. Lader den med kabel før jeg går hjemmefra, og passer på å legge den lyst eller i solen når jeg er på tur. Den lader opp batteriet på iPhonen rimelig raskt, og jeg har ikke hatt strømmangel så lenge den er med. Har også lånt den bort til andre turkompiser med iPhone, og de har også vært positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.