Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk ca 60 Liter skal kjøpes hvilken


Anbefalte innlegg

Hei har en bergans trollhetta 75 liter som jeg synes er for stor så skal kjøpe meg en sekk som jeg kan ha på maks en 3-4 dagerstur hvor jeg får plass til telt, proviant, klær og sovepose, sekken kan også være mindre enn 60 liter men den må kunne utfylle kravene over, også må den ikke være så tung.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans Helium 55 passer i hvert fall. Finnes nok lettere og mindre sekker der ute også, litt avhengig av hvor komprimerbart utstyret ditt er. Hadde jeg skullet på tur på 3-4 dager om sommeren skulle jeg klart meg med en 40 liter sekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Western Mountaineering - Summerlite Ca 500 g

Trangia aliminium kjele, veier mellom 50-100 g

Kniv, ukjent merke, ukjent velt. Liten og kan has i brøtet.

Gassbrenner fra G-sport, ca 300 g

Ortlieb (299 kr) kartmappe 200 g

SynMat 7 UL M : 470 g

Gassboks: 100 g

BD Lighthouse: 1500 g - Dette teltet er veldig pakkbart fordi det er enduks. Todukstelt som er like lette tar mer plass i sekken.

Kart/kompass: ca 100 g

Fleecevanter ca 50g

Devold expedition baclava 235 g

Ullsokker:ca 100 g

Fyrstikker: ca 50 g

Garmin Oregon (200 g) GPS

Tau, har med fiskesnøre.

Four Seasons Vippkopp (ukjent vekt)

Spork (ukjent vekt)

Førstehjelpsutstyr (sportstape+sårrens i plastpose, veier ikke mye, ukjent vekt)

Bitihorn dri1 jakke og bukse.

Norrøna lyngen light down.

Langt ullundertøy og ulltrøye.

Mat: 1x real, to pakker nudler, 100 g havregrøt og 100 g sjokolade.

Sikkert noe jeg har glemt. Med dette er min Bergans Helium halvfull.

Når det er sagt, dette er bare en grunnutrustning. Hvis jeg skulle på fjelltur uten mulighet til å tenne bål og gå rundt to mil daglig ville pakklisten min sett omtrent slik ut. I praksis er de fleste helgeturene mine i skogen, jeg har med fiskeutstyr pg går gjerne ikke så langt.

Da har jeg med mer mat og gjerne litt klær som tåler bål, i tillegg til øks og sag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler denne sekken, har en selv og veldig fornøyd med den, bæresytemet er topp.Bærekomforten er veldig bra,dobbel bunn,kengurulomme,mange festemuligheter,vanntette glidlåser,lokket kan brukes som en liten "rumpetaske",flaskelommer på begge sider, høydejustertbart lokk,deilig skuldereimer, god sekk for litt tyngre bører.

Alt i alt en meget god sekk.

Du får den i kort lang og ex.lang utgave så sørg for å få en som passer lengden på ryggen din.

Jeg fikk tak i min via Sportsnett.no , jeg er usikker på de fører den modellen ennå.

Uansett så ønsker jeg lykke til videre i letingen, og gud tur!

Linken viser ikke de beste bildene...

http://www.backpacki...thread_id=47610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har idag kjøpt en Arcteryx Axios 50 med rygglengde regular, syns den så bra ut, gleder meg til å prøve den ut. Noen erfaringer? :)

Hei, har denne selv, har ikke fått testet den ennå men, har 3 uker med tur forran meg nå så da skal den testes med litt og mye last.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.