Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Mimer Stove - ?


TordFuglstad

Anbefalte innlegg

Kjøpte en liten Primus Mimer Stove istad, bare til å koke vann til FR-poser på "Pitstops".

Så jeg lurte rett og slett på hvilken gassbeholder jeg bør bruke på Mimer Stove?

Har både sett på PowerGas 230g og Coleman 250g. Har dere noen andre forslag?

Hvilke fordeler og ulemper er det? Og hvor får jeg kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 9 måneder senere...

Det er noe alle produsenter skriver. De kan ikke si noe utenom sine egne produkter. Det går fint å bruke alle gassbokser som passer. Og det er stort sett alle med gjenger. Noen bokser har ett innehold som tåler litt mer kulde enn andre. Det kan være verdt å merke seg men så lenge det er noen få varmegrader er biltema sine helt ok og billige

Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett bare bokser fra biltema. Mest den 230 men har og brukt den litt større. Ikke noe tull med de.

Kjøpt powergas 2 ganger. En av gangene var det umulig å få fullt trykk på primus uten at jeg skrudde veldig hardt til. Etter som det brant måtte jeg etterstramme eller mistet den effekt. Sikkert noe feil med den boksen.

Men jeg har vel svidd av ca 20 bokser fra Biltema siste årene uten noen problemer.

Jula selger og gass til kr 39 pr boks, enda litt billigere enn Biltema. De har jeg aldri testet riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.