Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus som ikke tålte varme


fjellrypa

Anbefalte innlegg

Utrolig, men tennerbryteren på min nye Primus Gravity EF smeltet! Det skjedde ved 2. gangs bruk, ved helt vanlig steking. I butikken sa de at de har sett det før, og at Primus sier dette ikke er reklamasjonsgrunn. Heldigvis hadde butikken en ny tenner liggende, og ekspeditøren lagde også et "varmeskjold" for forhåpentligvis å unngå ny smelting.

Andre som har erfart dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min oppfatning må dette være reklamasjonsgrunn. Så lenge primusen leveres med tenner må den tåle den varmen som følger av normal bruk for en primus. Ser at Primus mener det motsatte, men jeg synes det er litt i overkant frekt av dem. Noe å tenke på for andre som vurderer utstyr fra Primus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forbrukar er det butikken ein skal forhalde seg til med reklamasjonar, så kva Primus seier, betyr ikkje så mykje, så lenge butikken tar ansvaret.

No ser eg at denne tennaren har vorte endra sidan eg skaffe meg min gravity EF. Men tennaren min rauk også etter 2-3 gongers bruk. På min versjon, er knappen festa på gasslangen, i trygg avstand frå brennaren. Men nettopp at ledningen til tennaren måtte følge bøyinga av slangen, var ein så opplagt svakheit, at eg ikkje brydde meg med reklamasjon. Det einaste eg ville oppnådd var å få ein ny tennar som rauk etter kort tid. Det er nok dette problemet dei har løyst ved å feste knappen på brennarfoten. Får håpe varmeskoldet ditt løyser smelteproblemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min versjon, er knappen festa på gasslangen, i trygg avstand frå brennaren.

Det har jeg også tenkt på som en bedre løsning, jeg kjenner folk som har den varianten. Jeg stusset da jeg pakket ut min brenner og så tenneren på benet. Tenkte at den så ut til å være på et sted som ville bli varmt, men tenkte også at siden de har laget den slik, er den vel både testet og kvalitetssikret. Men den gang, ei...

Da syntes jeg du skal sende dokumentasjonen inn til DSB (dsb.no)

Det kan jo kanskje være et poeng. Men såvidt jeg skjønte på butikken (Oslo Sportslager) mener Primus at dette ikke er fabrikasjonsfeil. De mener tydeligvis at det materialet de har brukt er helt ok. Vi andre mener noe annet, så kanskje vi skal kalle det konstruksjonsfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart, og det er lov. Men ikke å godta det og rette feilen kan medføre utelukking fra markeder som EU/EØS og USA/Canada. Det svir! og det fortjener de hvis de ikke ordner opp. Når det ble slutt på godkjenning av utstyr, men CE merking o.l. så baserer det seg på egenkontroll, og stikkprøver fra myndighetene samt tilbakemeldinger fra kunder/brukere/brannvesen/helsevesen etc.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.