Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Berkley Nanofil fiskeline?


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe ny sen til min Shimano Strafic 1000 snelle. Har tidligere brukt vanlig "gammeldags" sene med 0,20 tykkelse av type Trilene. Vurderer nå å gå over til noe nymotens. Ser da at Berkley Nanofil fiskeline høster mye skryt. Hvertfall i produkt katalogen:) er det noen som har erfaring med denne? Eller andre sener som er bra?. Skal brukes til fjellfiske, er derfor ute etter noe som gir lange kast, men ikke ryker for lett grunnet kontak med stein o.l. Bruker sluker fra 12 til 18 gram..

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har ikke selv prøvd nanofil, og det kommer jeg nok heller ikke til å gjøre etter å ha lest meg opp på diverse forum på nettet. Kaster meget langt, ja, men er også utsatt for brudd pga relativt lav bruddstyrke og siden den tydeligvis tåler lite slitasje. Den krever også spesielle knuter siden den er så glatt (dobbel parlomar bla). Selv bruker jeg power pro 0,13 til ørretfiske. I år har jeg suffix gore 832 på ekstraspolen siden jeg har lest mye bra om denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er du plaget med mye floker på senen? Bruker du fortom med vanlig sene? Og hvilken knyte bruker du på den type sen du bruker? Er helt grønn på dette området:) men er alltid spennende å prøve noe nytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke plaget med floker når jeg bruker power pro. Det var jeg når jeg brukte fireline crystal. Bruker alltid fortom når jeg fisker. 0,21 fluorcarbon. Denne er "usynlig" under vann, og har mye bedre slitestyrke en multifilamentsener. Bruker albrightknute med superlim når jeg skjøter power pro og fluorcarbon. For å knyte fast sluk eller hempe bruker jeg parlomar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.