Gå til innhold
  • Bli medlem

Kombinert videokamera-fotoapparat(Sony GW55).


kenny28

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå brukt mitt lumix fdmc-ft1 kamera masse og er i grunnen ganske fornøyd. Jeg har i den siste tiden brukt kameraet mer og mer til å filme med.

Siden jeg har lyst på nytt kamera så tenkte jeg å sjekke ut videokamera med foto funksjon.

Da jeg søkte så kom jeg over dette : http://www.sony.no/p...tick/hdr-gw55ve

Jeg er egentlig helt grønn på dette området så der point and shoot som gjelder.

Det er veldig viktig at kameraet er vanntett/støtsikkert.

Noen som har erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha bilder på videokameraet, så bør du heller se på et fotokamera med videofunksjon.

Da får du mye bedre bilder og bedre kvalitet på filmen.

Det jeg kan anbefale deg hvis du er ute etter et skikkelig røfft kamera med innebygget GPS, så du vet akkurat hvor du tok bildene, er Nikon AW100.

http://www.nikonusa.com/Nikon-Products/Product/Compact-Digital-Cameras/26293/COOLPIX-AW100.html

Det er vannsikkert ned til 10m og støtsikkert fra 1.5m

Det har 16mp som er mer enn nok for et kompaktkamera, og bildekvaliteten er det ikke noe å si på.

Den har 5x zoom, fra 28-140mm som vil si at du har alt fra god vinkel til en passe god zoom.

Det har også en god videofunksjon med 1080p eller 720p filmer i 30fps, dette + god nikon opptikk vil gi deg veldig fine filmer.

I tilegg har du høyhastighetsfilming i 240fps som vil gi deg slow-motion, selvom dette gir litt utslag på filmkvaliteten er det morsomt å trikse med.

GPS'en gjør at du kan se hvor du befinner deg og hvor bildene er tatt, veldig kjekt å ha ute i skogen

Jeg har ingen personlig erfaring med dette kameraet, men anbefalte det til en jeg tjente med i forsvaret og han er veldig fornøyd!

Lykke til videre. ;)

Hilsen semi-pro fotograf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.