Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur i jotunheimen


Anbefalte innlegg

Hei, har bursdag i helgen og vil feire med en 2000 meter, men...

Er det noen som har peiling på hvor det kan være greit å gå nå? Med tanke på snømengde.. Vet at det ikke er helt sesong enda men vil så gjerne på en topp og har leid hotell i Lom og all ting! Noen gode ideer til min store dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med kommende dag!;) Vest Jotunheimen kan du bare glemme tror jeg, vis du ikke baserer deg på ski! Var i Gjendealpene sist helg, det var 8t kaving i halvmeter råtten snø i stein ur, vi skulle klatre men vi ble ganske ening om å droppe hele greia.. Møtte en som hadde gått Galdhøpiggen å det var vist snø hele veien.. Så er jo event om du tar på gamasjer å lapper i snø, eller ski som er tingen tor jeg.. vis du skal på 2000meter topp;)

Ringte Memerubu, dem sa sutningssue området også var en god del snø oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende dag! ;) Vest Jotunheimen kan du bare glemme tror jeg, vis du ikke baserer deg på ski! Var i Gjendealpene sist helg, det var 8t kaving i halvmeter råtten snø i stein ur, vi skulle klatre men vi ble ganske ening om å droppe hele greia.. Møtte en som hadde gått Galdhøpiggen å det var vist snø hele veien.. Så er jo event om du tar på gamasjer å lapper i snø, eller ski som er tingen tor jeg.. vis du skal på 2000meter topp;)

Ringte Memerubu, dem sa sutningssue området også var en god del snø oppover.

Gratulerer med kommende dag! ;) Vest Jotunheimen kan du bare glemme tror jeg, vis du ikke baserer deg på ski! Var i Gjendealpene sist helg, det var 8t kaving i halvmeter råtten snø i stein ur, vi skulle klatre men vi ble ganske ening om å droppe hele greia.. Møtte en som hadde gått Galdhøpiggen å det var vist snø hele veien.. Så er jo event om du tar på gamasjer å lapper i snø, eller ski som er tingen tor jeg.. vis du skal på 2000meter topp;)

Ringte Memerubu, dem sa sutningssue området også var en god del snø oppover.

Hmmm, ok takk for svar.. Vet jo at det er litt vel tidlig i sesongen.. Men jeg VIL på tur! Truger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo blir vel til det, men spørsmålet er jo hvor? Har gått mye i jotunheimen men det har vært senere i sesongen og har gått på sommersnø, så det er jo greit det, men å vasse opp på fjellet med snø i knehøyde i timesvis vet jeg ikke om jeg har så veldig lyst til... Så om noen vet om noen områder der snøsmeltingen har kommet litt lenger enn andre steder så syng ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er vanskelig å ta seg frem (ikke skiføre og ikke fotføre) - typisk om høsten - gjelder det å finne turer der det ikke er stor avstand. Med Lom som utgangspunkt er Loftet en kort tur. Ganske kort også til Galdhøpiggen/Veslepiggen/Galdhø. Fra Spiterstulen er det omtrent bart i Visdalen og det er ikke så langt opp på høyeste Urdadalstind. Fra Leirvassbu (åpner 24.6, sjekk at veien ikke er stengt med bom forløpig) er det kort til Kyrkja, Stetind, Tverrbotntidner og Tverrbotnhornet. Gratulerer med dagen og god tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat snakka me bestyrer på Glitterheim. Det er fortsatt ein del snø, men han meinte at Nautgardstind (2258) fint går an å bestiges på beina. Det virker som det er mindre snø på den kanten av Jotunheimen.

Vet ikke om dette blir for langt å kjøre fra Lom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.