Gå til innhold
  • Bli medlem

Liker du å ligge ute?


REs

Anbefalte innlegg

Har nettopp ryddet litt på kontoret mitt og i en stor haug med diverse papirer som hadde hopet seg opp på en hylle fant jeg et papir som kanskje også andre kunne ha interesse av.

Det var en oversikt over hellere nord for Hunnedalen.

Sikkert av størst interesse for de som bor her på sørvest landet, men det er ferietid og folk flytter jo litt på seg i denne tiden.

Oversikten kan du finne her:

http://www.hobbykjel...al/HellereN.htm

Her er et bilde av Mohelleren. Kanskje ikke så lett å se, men i det mørke feltet midt på bildet er det et hull, stort nok til at en mann kan krype inn. I hula på innsiden er det god plass for flere personer å overnatte.

bildenr2443.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du skriver at du ryddet på kontoret, går jeg ut fra at bildet fra Mohidler ikke er fra i år, men tidligere. Kan du si noe om når på året det er tatt?

Jeg tror det fortsatt er mye snø i år. Det var fortsatt skiføre i forrige uke.

(Jeg ser det fortsatt er is på Mohidlertjørn - Jeg har gått over isen 1. juli et år, men da kun etter Peter Pan prinsippet - kun lette tanker.)

Mer i tråd med innholdet i posten, så er det ikke langt til det jeg kaller Urdalslegå men jeg er ikke sikker på hvilken det er av de to andre.

Jeg antar det er Sandvasslegå, siden den er med dør og tak. Den legå jeg mener ligger mellom ved elva fra Sandvaten og Mangædne.

244. Urelaga (LL 659, 370) Liten heller

245. Moheller. (LL 653, 358) Stor heller, hule

246. Sandvasslega (LL 663, 396) Heller med døråpning og torvtak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på når dette bildet er tatt. det er i hvert fall ikke i år.

Jeg fant det på en minnepinne sammen med en masse andre bilder av både hellere og mennesker på tur.

Kanskje er det ikke meg som har tatt det i det hele tatt.

Etter fellesturer med venner, kollega fra jobben og turistforeningen så utveksles det en del bilder og jeg er nok ikke så flink som jeg burde til å systematisere disse bildene.

Angående Urelega og Sandvasslega så har jeg gått forbi et sted en gang i en dal som jeg mener ble kaldt Urdalen. Hvis jeg ikke husker feil så passet stedet med posisjonen til Urelega. Jeg fant ikke denne dalen på kartet, men her var det lødd opp vegger under noen digre steiner og det så nesten ut som at det hadde vert små hytter.

Jeg planlegger en tur inn der i sommer for å se om det kan være et fint sted å ta med ungene på en overnattingstur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.