Gå til innhold
  • Bli medlem

Superklokke


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Alle små barn har en ønskeliste til jul. På min ønskeliste står det en klokke med med kompass, altimeter, barometer, og GPS.. Det er vel litt for mye å forlange av nissen, men finnes en slik klokke? Suunto har klokker med gps, men disse har, så vidt jeg vet ikke kompass o.l.. De klokkene de har med gps, men disse er beregnet for golf.

Noen som vet hvem som produserer slike underverker, dersom det i det hele tatt produseres???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende det finnes noe sånt, men jeg vil ikke anbefale det.. Hvis alt sammen er integrert i ei klokke, så blir du veldig sårbar om den går tom for batteri eller blir ødelagt. Det finnes gode klokker med høydemåler/barometer. Videre har moderne GPS'er stort display med mulighet for å vise kart, og dette blir umulig på et lite klokkedisplay. Dessuten bruker de vanlige batterier som er enkle å skifte ut. Når det gjelder kompasset, så vil jeg neppe bruke noe annet enn de ordinære "batteriløse" utgavene. Kart og kompass er sikkerhetsutstyr, og må alltid være med i sekken.

Det var min mening, men ikke akkurat svar på spørsmålet ditt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casio har ei klokken med alle de finessene duer ute etter. Har selv samme klokka uten Gps og den fungerer utmerket. altimeteret er stort sett veldig nøyaktig så lenge værforholdene ikke endrer seg drastisk i løpet av en tur. Men urmakeren som solgte meg klokka, forøvrig en kompis, anbefalte meg den uten Gps, han fortalte at de var langt fra ferdig utviklet enda og var mer en luksusgimmick enn et reelt produkt. Som sagt er jeg fornøyd med min, men ting som termometeret bruker opptil en havltime på å oppnå tilnærmet riktig temp. og da må ikke klokka være på arma. Så det er små ting som ikke fungerer optimalt, men stort sett er det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.