Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort tur i Krokskogen


Chalshus

Anbefalte innlegg

La dette originalt ut i en annet forum, men slenger det ut her også:

Har hatt to skogsturer hittil i år. Første turen gikk fra 8-10 mai. Startet på Skar i Maridalen og gikk opp til Kikut. Overnattet på Kutangen. Andre dagen gikk jeg bort til Fyllingen, over Appelsinhagene, Blankvannsbråten, Lørenseter og videre til Store Åklungen. Delvis sol, delvis regn. Tredje dagen gikk med på kryss og tvers over Høgåsen og tilbake til bilen. Fin tur.

6-7 juni ble det en ny liten tur. Parkerte innerst i Sørkedalen og gikk opp til Midtre Lysedammen og derfra oppover mot demningen Mellom Nordre og Søndre Heggelivann hvor jeg slo opp teltet. Dagen etter gikk jeg opp til Kustein. Det er en bratt sti, men utsikten på toppen er vel verdt slitet. Muligens et av Oslomarkas flotteste utkikkspunkt. Man ser både Norefjell og Gaustadtopen herfra. Derfra nedover til Sørkedalen igjen.

Nye sko for anledningen. Ny sekk også; En Arcteryx Axios 50 liter på 1,6 kilo. Totalt veide kanskje sekken 12-13 kilo. Lett sekk er fint.

img0524nh.jpg

Det lokale dyrelivet var tilstede.

img0525gx.jpg

Fisket litt med Midtre Lysedam. Mye vaking, marken min ville fisken ikke ha.

IMG_0526.jpg

Kveld ved Nordre Heggelivann.

img0540v.jpg

Frokost på demningen. Havregrøt med bacon. Alt blir bedre med bacon....

img0546o.jpg

På vei oppover mot Kustein. Fin utsikt mot Heggeli.

img0547bg.jpg

Utsikt fra toppen.

img0559al.jpg

Denne L-en er et gammelt grensemerke. L står for Morten Leuch som eide Bogstadsgodset på midten av 1700-tallet. Mer info: http://snl.no/.nbl_biografi/Morten_d.y._Leuch/utdypning

img0551zb.jpg

Kanskje det kommer multer på toppen til høsten?

img0563x.jpg

Mye blommor ved Lyse Gård.

img0595ac.jpg

Takk for turen.

IMG_0598-1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.