Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med Gregory Denali Pro 105?


kriska

Anbefalte innlegg

Heisann,

Sett etter ny stor tursekk i det siste. Jeg bærer mye tungt (fort 25-30kg eller mer), og trenger noe kraftig og behagelig. Har absolutt hatt mest lyst på en anatomisk sekk, og hadde først insnevret valg alternativene mine til Para Ranger eller Bora 95, men jeg var innom Sportsnett i dag og prøvde dem på, og har måttet endre litt på valgmulighetene.

Para rangeren var rett og slett for kort til meg. Jeg er ca 195, med en rimelig lang rygg. Han som hjalp meg i butikken var enig i at den nok var for liten. Bora 95en var god, og er et alternativ fremdeles, men jeg prøvde også Gregory denali pro 105 sekken de hadde der, og den føltes enda mer behageli å ha på. I tillegg er den litt større, ser ut til å ha bedre påbindings muligheter på utsiden, den har tykk vanntett bunn, og den ser generelt ut til å ha bedre byggekvalitet. Virker som den er et bedre valg enn Bora 95 sekken om det er mulig at jeg skal bære 30kg+, og det virker praktisk med den solide vanntette bunnen om man skal gå i myr landskap.

Noen som har erfaring med Gregory 105 sekken? Eventuelt noen som har noen grunner for at jeg burde revurdere Gregory 105 > Bora 95? Det eneste problemet jeg ser med Gregoryen er at den koster et par tusen mer. Nypris 6000,-, var på tilbud hos sportsnett til 4500,-. Er også mulig jeg kan få den importert fra usa litt billigere. Boraen fås ned i 3000,- i norge nå, og kan fåes fra USA til rett over 2000,- uten momsen og frakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar, martin.m. Beklager at jeg slang opp en ny topic. Jeg har for såvidt sett at det er en del topics på dette området, var mest interessert i om noen hadde noen direkte sammenligninger mellom Bora 95en og Gregoryen.

Hadde ikke sett topicen du linket da, mye bra informasjon der. Tror i og for seg at det er Gregory 105ern jeg vil gå for. Må bare undersøke litt på priser , se hvor jeg kan få den billigst mulig. På sportsnett hadde de den som sakt på tilbud til 4500,- til og med i dag, men han som hjalp meg sa det skulle nok være mulig å få den til den prisen på mandag også. Tror dere det er en grei pris, eller har folk hørt om enda bedre tilbud tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grei pris. Billigste jeg har sett utenom er hos oslosportslager.no til 4999,-.

Mange som skryter av sekken i andre tråder og. Ikke sett noe negativt om den til nå hvertfall. Sikler etter sekken, men tror jeg velger å gå for Norrøna Svalbard 80l selv pga bæresystemet (Ligger på rundt samme vekt i sekken som deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har testet Para Ragner og den ikke passet så godt Jeg er ikke like høy(187) men testet Para og Recon Pack. Det var stor forskjell på hvordan de satt på meg. Para var grei men Recon satt som støpt.

Er jo og et alternativ når du skal bære mye tungt. Vil tro Recon holder seg tightere over tid.

Alternativ anatomisk er jo BErgans Alpinist, den de stort sett bruker i 71 grader nord. Der laster de jo 30 pluss hele tiden. Har testet den og men syntes hoftebeltet var vel stort på meg.Dog blir det 130L versjon på deg pga høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mulig jeg kan få den importert fra usa litt billigere. Boraen fås ned i 3000,- i norge nå, og kan fåes fra USA til rett over 2000,- uten momsen og frakten.

Denali Pro får du også for rundt 3000 inkl. fraktog moms fra USA. Sekken har litt for mye hemper, remmer og ryggpolstring etter min smak, hvilket gir unødvendig ekstra vekt. Men det er en bra sekk som holder formen og sitter fast og godt på ryggen uten slarking selv med ganske tung last i ulendt terreng. Kvaliteten ser ut til å være bra, har et par ukers brukstid på sekken. Eneste jeg savner er en innvendig kartlomme i ryggstykket, og det skal jeg lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt "fanboy" spørsmål, men er det noen som vet hva grunnen til at Lars monsen har gått fra å bruke en sånn gregory sekk, til en bergans alpinist? Jeg vet ikke 100% hva jeg uttaler meg om her, men mener å ha fått med meg at han en gang brukte en Denali pro, men i senere tid har brukt Alpinist sekken. Kunne jo vært interessant å vite hva grunnen til overgangen var :)

Jeg faktisk også blitt litt mer interessert i Alpinist sekken nå. En del billigere, og virker jo som om det er en skikkelig god sekk. Har tenkt meg til Oslo igjen for å prøve den i morgen (de hadde den ikke der jeg var i går). Er det eventuelt noen som vet om Alpinist sekken er stor nok for en kar med min høyde(194+lang rygg)? Har skjønt det slik at Alpinist sekken er lang versionen av sekken(?), men så var det også slik at recon packen til Norrøna var for kort til meg, med god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denali Pro får du også for rundt 3000 inkl. fraktog moms fra USA. Sekken har litt for mye hemper, remmer og ryggpolstring etter min smak, hvilket gir unødvendig ekstra vekt. Men det er en bra sekk som holder formen og sitter fast og godt på ryggen uten slarking selv med ganske tung last i ulendt terreng. Kvaliteten ser ut til å være bra, har et par ukers brukstid på sekken. Eneste jeg savner er en innvendig kartlomme i ryggstykket, og det skal jeg lage selv.

Vekten i seg selv ikke så avskrekkende til å være en 105-114L sekk.. :) , men jeg er enig av det kan bli litt mye hemper og remmer, særlig hvis sekken ikke pakkes full, derav kjøpte jeg meg en Makalu Pro til 1200,- kr nå. Den er noe enklere og forhåpentligvis like god etter noen dager i felten som Denalin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jaggu en ny Bergans Alpinist 130l sekk. Var å prøvde hos Magasinet, og den satt som støpt med 26kg. Ble jo noen kroner billigere enn både boraen og ikke minst denalinen, og ser ut til å være en minst like god sekk til mine formål!

Tar den nok ut for en liten spinn oppi marka her en av de kommende kveldene for å gå et par timer med den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.