Gå til innhold
  • Bli medlem

Turpute, erfaringer, anbefalinger?


Phaser

Anbefalte innlegg

Annonse

Ajungilak/mammut-puten tåler ikke bruk i kuldegrader og egner seg ikke til vinterbruk. Plasten får lett hull når den blir stiv av kulde og er generelt lite slitesterk. Har brukt en sånn over flere år og lappet den mange ganger med lim. Plasten er av billigste badeball-typen. Materialet i exped-puten ser ut til å være mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajungilak/mammut-puten tåler ikke bruk i kuldegrader og egner seg ikke til vinterbruk. Plasten får lett hull når den blir stiv av kulde og er generelt lite slitesterk. Har brukt en sånn over flere år og lappet den mange ganger med lim. Plasten er av billigste badeball-typen. Materialet i exped-puten ser ut til å være mye bedre.

Hadde også problemer med proppen i Mammut's pute. Ble denne våt av spytt ville den ikke sitte fast. Der er Expeds løsning utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped-puten jeg linket til er også fylt med samme skum som de bruker i liggeunderlagene.

Det gjør puta god og varm på vintertid, og som det blir nevnt er ventilene i egen klasse.

Komprimert så tar puta ca samme plass i sekken som et par ullsokker.

Exped har også noen andre typer puter, men i mine øyne så er de ikke i nærheten av denne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped-puten jeg linket til er også fylt med samme skum som de bruker i liggeunderlagene.

Det gjør puta god og varm på vintertid, og som det blir nevnt er ventilene i egen klasse.

Komprimert så tar puta ca samme plass i sekken som et par ullsokker.

Exped har også noen andre typer puter, men i mine øyne så er de ikke i nærheten av denne her.

Jeg har den samme puta uten noe fyll inni. Er meget godt fornøyd, også om vinteren. Ikke noe problem med varmen da jeg uansett ikke har den inni soveposen. Fordelen er at den ikke tar plass i det hele tatt når den er tømt for luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.