Gå til innhold
Phaser

Turpute, erfaringer, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med pute som passer i sekken? Kom gjerne med anbefalinger. Begynner å bli litt lei soveposetrekket fylt av klær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker denne Skjult lenke - logg inn for å se den og synes den fungerer supert. Lite pakkvolum og vekt. KJøpte på XXL for 149,- Men så den ikke på nettsiden nå.

Den Bone Pillow de har er litt mindre enn Ajungilak sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kan varmt anbefales:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Vi har to og er veldig fornøyd.

Få butikker som har den inne, men det går kjempefint å be en butikk bestille inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Ajungilak, kjøpt på XXL for en slikk og ingenting. Minusnetter ble til plussnetter.

Det er et bilde av den her: Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kan varmt anbefales:

Vi har to og er veldig fornøyd.

Få butikker som har den inne, men det går kjempefint å be en butikk bestille inn.

Støtter denne anbefalingen. Har prøvd flere, men denne passer best for meg. Svært lett og fantastiske ventiler fra Exped.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ajungilak/mammut-puten tåler ikke bruk i kuldegrader og egner seg ikke til vinterbruk. Plasten får lett hull når den blir stiv av kulde og er generelt lite slitesterk. Har brukt en sånn over flere år og lappet den mange ganger med lim. Plasten er av billigste badeball-typen. Materialet i exped-puten ser ut til å være mye bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ajungilak/mammut-puten tåler ikke bruk i kuldegrader og egner seg ikke til vinterbruk. Plasten får lett hull når den blir stiv av kulde og er generelt lite slitesterk. Har brukt en sånn over flere år og lappet den mange ganger med lim. Plasten er av billigste badeball-typen. Materialet i exped-puten ser ut til å være mye bedre.

Hadde også problemer med proppen i Mammut's pute. Ble denne våt av spytt ville den ikke sitte fast. Der er Expeds løsning utmerket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Exped-puten jeg linket til er også fylt med samme skum som de bruker i liggeunderlagene.

Det gjør puta god og varm på vintertid, og som det blir nevnt er ventilene i egen klasse.

Komprimert så tar puta ca samme plass i sekken som et par ullsokker.

Exped har også noen andre typer puter, men i mine øyne så er de ikke i nærheten av denne her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Exped-puten jeg linket til er også fylt med samme skum som de bruker i liggeunderlagene.

Det gjør puta god og varm på vintertid, og som det blir nevnt er ventilene i egen klasse.

Komprimert så tar puta ca samme plass i sekken som et par ullsokker.

Exped har også noen andre typer puter, men i mine øyne så er de ikke i nærheten av denne her.

Jeg har den samme puta uten noe fyll inni. Er meget godt fornøyd, også om vinteren. Ikke noe problem med varmen da jeg uansett ikke har den inni soveposen. Fordelen er at den ikke tar plass i det hele tatt når den er tømt for luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Petter Borgås
      Hei.

Jeg planlegger tur i Huldreheimen i mars, og de første dagene av turen blir alene. Er det noen som vet om utleie av nødkommunikasjon, evt leier ut privat? Ønsker å ha denne sikkerheten med meg, men har ikke råd til å investere i dette akkurat nå.
    • Av Kjell Iver
      Ja - som temaet tilsier - skal vi prøve oss på en fotokonkurranse i 2013? Vi hadde jo stor oppslutning om dette forrige gang - men det begynner å bli noen år siden nå.

Tenkte å gjøre det enkelt og temabasert - slik at vi har en fototråd med tema januar - i Januar , februar i Februar osv. Når det gjelder å plukke vinnerbilde - så er det kanskje naturlig at vi i Fjellforum plukker ut 10 kandidater som går til avstemming blant alle medlemmene - eller om andre har gode ide'er så gi beskjed.

Når året er omme lager vi en Fjellforumkalender 2014 som folk forhåpentlig vil kjøpe - og de som har bidratt i kalenderen får den gratis som premie.
    • Av mariussteen
      Hei! akkurat fått meg en gasslykt ( Primus Mimer Lantern)
      En forsåvidt ganske stor gasslykt som skal tilsvare 120 eller 160 watt (husker ikke).
      Men jeg har klart og få en sprekk i glasset på den siden jeg gjorde det man ikke skal gjøre, nemlig fyre den opp med hull i glødenettet.
      Så ser jeg at de til micron lantern selges nettingring som erstatning for glass. du får da ikke like bra lys. men varmen spres bedre og den får du jo heller ikke hull bare ved og brenne. Er det noen tips til hvordan man evt. lager dette selv, eller er det noen som vet hvor det selges?
    • Av Kjell Iver
      Sjansen for å ta et slikt bilde er ikke særlig stor

Dette unike bildet er tatt 21. oktober i Grytdalen i Orkdal kommune. Fotograf Arne Hugdal trodde knapt sine egne øyne. Foto: ARNE HUGDAL

Les artikkelen i Skjult lenke - logg inn for å se den

Det må være en utrolig opplevelse å få se noe slikt - og også klare å fange det i kameraet.

Noen som har opplevd noe lignende?
    • Av karenjes
      Hei!
      Vi er noen studenter på NTNU som undersøker muligheten for å lage en skikkelig bra hengekøye. Vi trenger hjelp til å svare på denne undersøkelsen:
      Den tar under 2 minutter å ta, så svar nå

Har du ellers noen erfaringer med å sove i hengekøye ute i naturen?
      Hvorfor kunne du tenke deg å prøve hengekøye /hvorfor ikke?

All hjelp er god hjelp!
      Karen
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.