Phaser Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Er det noen som har erfaring med pute som passer i sekken? Kom gjerne med anbefalinger. Begynner å bli litt lei soveposetrekket fylt av klær. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borgern Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Bruker denne http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=1100327&prodid=7406 og synes den fungerer supert. Lite pakkvolum og vekt. KJøpte på XXL for 149,- Men så den ikke på nettsiden nå. Den Bone Pillow de har er litt mindre enn Ajungilak sin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik78 Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Denne kan varmt anbefales: http://www.exped.com/exped/web/exped_homepage_int.nsf/0/9B2B2468F6777BECC12579C2004F7496?opendocument Vi har to og er veldig fornøyd. Få butikker som har den inne, men det går kjempefint å be en butikk bestille inn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fjellrypa Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Jeg bruker Ajungilak, kjøpt på XXL for en slikk og ingenting. Minusnetter ble til plussnetter. Det er et bilde av den her: http://backpackbrewer.wordpress.com/2009/08/25/mammut-ajungilak-pillow-a-review/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Einar Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Denne kan varmt anbefales: http://www.exped.com...96?opendocument Vi har to og er veldig fornøyd. Få butikker som har den inne, men det går kjempefint å be en butikk bestille inn. Støtter denne anbefalingen. Har prøvd flere, men denne passer best for meg. Svært lett og fantastiske ventiler fra Exped. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwer993 Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Ajungilak/mammut-puten tåler ikke bruk i kuldegrader og egner seg ikke til vinterbruk. Plasten får lett hull når den blir stiv av kulde og er generelt lite slitesterk. Har brukt en sånn over flere år og lappet den mange ganger med lim. Plasten er av billigste badeball-typen. Materialet i exped-puten ser ut til å være mye bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Einar Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Ajungilak/mammut-puten tåler ikke bruk i kuldegrader og egner seg ikke til vinterbruk. Plasten får lett hull når den blir stiv av kulde og er generelt lite slitesterk. Har brukt en sånn over flere år og lappet den mange ganger med lim. Plasten er av billigste badeball-typen. Materialet i exped-puten ser ut til å være mye bedre. Hadde også problemer med proppen i Mammut's pute. Ble denne våt av spytt ville den ikke sitte fast. Der er Expeds løsning utmerket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik78 Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Exped-puten jeg linket til er også fylt med samme skum som de bruker i liggeunderlagene. Det gjør puta god og varm på vintertid, og som det blir nevnt er ventilene i egen klasse. Komprimert så tar puta ca samme plass i sekken som et par ullsokker. Exped har også noen andre typer puter, men i mine øyne så er de ikke i nærheten av denne her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Einar Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Exped-puten jeg linket til er også fylt med samme skum som de bruker i liggeunderlagene. Det gjør puta god og varm på vintertid, og som det blir nevnt er ventilene i egen klasse. Komprimert så tar puta ca samme plass i sekken som et par ullsokker. Exped har også noen andre typer puter, men i mine øyne så er de ikke i nærheten av denne her. Jeg har den samme puta uten noe fyll inni. Er meget godt fornøyd, også om vinteren. Ikke noe problem med varmen da jeg uansett ikke har den inni soveposen. Fordelen er at den ikke tar plass i det hele tatt når den er tømt for luft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phaser Posted June 14, 2012 Author Share Posted June 14, 2012 Da stoler jeg på dere og sette Exped puta på ønskelista. Snart bursdag Takk for tipsene 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts