Gå til innhold
  • Bli medlem

Drikkevand på fjeldet


neon84

Anbefalte innlegg

Vi skal gå på Hardangervidda rundt d. 1/7/2012. Jeg lurer på, om det går an at drikke vandet fra vandløb (og kanskje søer), eller om det skal være et kildeudspring? Alternativt koger man vel vandet først? På forhånd tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan drikke det vannet du finner, jeg har i hvertfall aldri blitt dårlig av det. Har aldri kokt fjellvann og aldri blitt dårlig. Har hørt at rennende vann er renest, men i fjor, da det var gnagerår anbefalte de å drikke det stillestående og de mente det beste var å ikke drikke det i det hele tatt, men man kan ikke ha med seg vann for flere dager. Jeg drakk av mange store og små bekker og vann uten å bli syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er i tvil bør vannet kokes, ellers er det fritt fram. Ha en fin tur! :)

Tak skal du have. Sagen er dog netop, at jeg er i tvivl men også meget gerne slipper for at koge alt mit drikkevand :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan drikke det vannet du finner, jeg har i hvertfall aldri blitt dårlig av det. Har aldri kokt fjellvann og aldri blitt dårlig. Har hørt at rennende vann er renest, men i fjor, da det var gnagerår anbefalte de å drikke det stillestående og de mente det beste var å ikke drikke det i det hele tatt, men man kan ikke ha med seg vann for flere dager. Jeg drakk av mange store og små bekker og vann uten å bli syk.

Mange tak for godt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.