Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS Kart


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg topo adventure Harstad til min garmin oregon 300, men får ikke til å legge den inn på gps'en.

Når jeg setter inn cden installeres mapsource, men cd'en/kartet kommer ikke opp i menyen til venstre slik at jeg kan legge den inn,(bilde i miniatyr, pilen er venstre meny)

Noen som kan hjelpe meg?

post-10020-0-87729500-1339282416_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kjøpt meg topo adventure Harstad til min garmin oregon 300, men får ikke til å legge den inn på gps'en.

Når jeg setter inn cden installeres mapsource, men cd'en/kartet kommer ikke opp i menyen til venstre slik at jeg kan legge den inn,(bilde i miniatyr, pilen er venstre meny)

Noen som kan hjelpe meg?

Får du opp kartet når du åpner Mapsource ? Om kartet er der så klikk på kartverktøy og flytt pekeren på kartet,klikk på kartet som da blir rosa i

den ruten som du klikket,gjør dette til hele kartet er rosa,klikk så på send til i verkøylinja,da kommer et vindu opp med valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med BaceCamp , lastes ned fra Garmin hjemmeside.

Oppdaget nylig gjennom fjellforum at mapsource er helt nedlagt og utdatert, BaceCamp har tatt over og blir oppdatert gjevnlig.

BaceCamp er vesentlig mer Plug&play, med haugevis av nye og forenklede funksjoner...

Men jeg har ikke brukt det til å legge inn kartet på min oregon 300.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med BaceCamp , lastes ned fra Garmin hjemmeside.

Oppdaget nylig gjennom fjellforum at mapsource er helt nedlagt og utdatert, BaceCamp har tatt over og blir oppdatert gjevnlig.

BaceCamp er vesentlig mer Plug&play, med haugevis av nye og forenklede funksjoner...

Men jeg har ikke brukt det til å legge inn kartet på min oregon 300.

Mener det ikke er mulig å overføre kart fra Basecamp til gps, da kartene som blir synlig i BC kommer fra kartbrikker man stapper i pc, og disse

brikkene kan plasseres i gps uten noe overføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det ikke er mulig å overføre kart fra Basecamp til gps, da kartene som blir synlig i BC kommer fra kartbrikker man stapper i pc, og disse

brikkene kan plasseres i gps uten noe overføring.

Det går fint og overføre fra Basecamp til gps,lasta ned Topo Sommer fra Frikart.no til Basecamp og inn på gps,innstalerte på internminne.Har SD

kort med Topo kart,så jeg kan velge hva jeg vil bruke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har åpnet Mapsource så trykker du inn den rare firkanten slik nyh skriver lenger opp. Deretter markerer du kartet slik at det blir rosa, og tilslutt trykker

send til enhet.

Se bildet.

Tusen takk, dette funket, trodde jeg trengte en kode for å låse opp kartet, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint og overføre fra Basecamp til gps,lasta ned Topo Sommer fra Frikart.no til Basecamp og inn på gps,innstalerte på internminne.Har SD

kort med Topo kart,så jeg kan velge hva jeg vil bruke.

Sidespørsmål, men hva synes du om frikart.no og hva bruker du det til? (By, nærtur, fjelltur)

Går det ann å bidra med sporlogger til frikart kartene?

Jeg har bidratt mye til openstreetmap.org, men ikke brukt frikart.no,

om de bruker kun OSM som grunnlag så finnes det ikke dekning her jeg bor, bare det jeg har kjørt opp av veinettverk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i mitt område har jeg lite hjelp av Frikart.no,jeg har det pga at det dekker Norge,og er til hjelp når jeg kommer utenfor mine tre topo adventure kart som dekker fra Jotunheimen/Trollheimen over til Svenskegrensa.

Det skal være mulig å legge inn spor på Frikart.Det er basert på OSM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint og overføre fra Basecamp til gps,lasta ned Topo Sommer fra Frikart.no til Basecamp og inn på gps,innstalerte på internminne.Har SD

kort med Topo kart,så jeg kan velge hva jeg vil bruke.

Her måtte jeg prøve meg frem, lastet ned kart fra frikart, og det ble synlig i Basecamp etter installasjonen. Da var det bare å merke kartene jeg ville overføre, og vips..... :mrgreen:

Takk for infoen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg prøve meg frem, lastet ned kart fra frikart, og det ble synlig i Basecamp etter installasjonen. Da var det bare å merke kartene jeg ville overføre, og vips..... :mrgreen:

Takk for infoen :cool:

Fint og kunne hjelpe,neste gang kan det være min tur til å få tips :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

har akkurat kjøpt ny pc med win 8. prøvde å sette inn topo adventure kart inn for å instalere det inn, men får bare feil meldinger og får ikke kommet inn på mapsource og får ikkr kartene inn på bacecamp.

har en garmin legend hcx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.